וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפלסטינים לא באים לשיחות בידיים נקיות"

פנחס וולף

23.5.2010 / 16:11

שר החוץ אביגדור ליברמן אמר בפגישה עם שגרירי האיחוד כי "התחושה היא שהפלסטינים נכנסו לסבב השיחות הנוכחי על מנת לצאת ידי חובה והם מעדיפים שהמשא ומתן יגיע למבוי סתום"

שר החוץ אביגדור ליברמן נפגש היום (ראשון) עם שגרירי האיחוד האירופי. בפגישה אמר כי "יש מחוייבות ורצון אמיתי מצד ישראל להגיע להסדר כולל עם הפלסטינים, אך התחושה היא כי הפלסטינים נכנסו לסבב השיחות הנוכחי על מנת לצאת ידי חובה והם מעדיפים שהמשא ומתן יגיע למבוי סתום כמה שיותר מהר על מנת להימנע משיחות ישירות".

השר ליברמן הוסיף כי גם "ההצהרות של בכירים פלסטינים על כך שהם לא זונחים את האופציה לשוב לאלימות ולטרור במידה שהמשא ומתן לא יתקדם לשביעות רצונם מצביעה על כך שהם אינם מגיעים לשיחות בידיים נקיות. מי שבאמת רוצה להשיג שלום, חייב להכיר בכך שאין כל אלטרנטיבה לשיחות ישירות בין הצדדים והבנה כי רק דרך של משא ומתן ולא אלימות יכולה להביא להסדר".

ביום שישי דווח העיתון האמריקאי ה"וול סטריט ג'ורנל" שהפלסטינים אמרו למיטשל כי הם מוכנים לוויתורים גדולים יותר בסוגיית הגבולות מכפי שהסכימו להם בעבר במשא ומתן עם ראש הממשלה הקודם אהוד אולמרט. מקורות המעורים במגעים מסרו לעיתון עוד כי הפלסטינים אמרו למיטשל כי יהיו מוכנים להציע את אותו גודל של שטח שהוצע לישראל לספח בשיחות השלום עם אולמרט ב-2008 וכי ישקלו להכפיל את השטח מהגדה שיועבר לישראל במסגרת חילופי השטחים, דהיינו כמעט 4 אחוז מהשטח.

בישראל הגיבו לדברים אלה אתמול וגורם בכיר בירושלים אמר כי "ישראל עומדת על כך שקודם כל יש לדון בצורכי הביטחון ומכך ייגזר הכל". אותו גורם התייחס גם לעובדה שלמרות התבטאותו של אבו מאזן, הרשות מסרבת להיכנס למשא ומתן ישיר עם ישראל. לדבריו, "הסוגיות יכולות להיפתר רק במשא ומתן ישיר, ולכן שיחות הקרבה צריכות להוות מסדרון שדרכו הצדדים יעברו כמה שיותר מהר לשיחות שלום ישירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully