וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשאר אסד: "ישראל רוצה להצית את האזור"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

23.5.2010 / 15:41

בפגישה שקיים נשיא סוריה עם שר החוץ הצרפתי ברנאר קושנר אמר אסד כי אם המערב מעוניין במזרח תיכון יציב ובטוח "הוא חייב לרסן את ישראל, ולהורות לה להפסיק את דרכיה הקיצוניות"

נשיא סוריה בשאר אסד אמר היום (ראשון) כי אי אפשר לשתוק לנוכח ההפרות הישראליות ולנוכח כוונת ישראל להצית את האזור. בפגישה שקיים עם שר החוץ הצרפתי בראנר קושנר בדמשק אמר עוד אסד כי "על מדינות המערב להבין שהמזרח התיכון השתנה ושהמדיניות שהיו המדינות עושות בה שימוש בעבר אינה מקובלת יותר". הוא הוסיף ואמר עוד כי אם המערב מעוניין במזרח תיכון יציב ובטוח, "הוא חייב לרסן את ישראל ולהורות לה להפסיק לנקוט בדרכיה הקיצוניות והמסוכנות שעלולות לפגוע בביטחון האזור ובשלומו.

בהתייחסו לפרויקט הגרעין האירני אמר אסד כי ההסכם שגיבשו לפני מספר ימים אירן, ברזיל וטורקיה, במסגרתו אירן תעשיר אורניום בטורקיה "הוא חשוב ועשוי להוביל לתוצאות חיוביות". לדבריו, הסכם זה עשוי להוביל לפתרון דיפלומטי ולמנוע מהאזור ומהעולם התנגשות קטסטרופלית. קושנר אמר בפגישה כי ארצו מעוניינת למלא תפקיד מרכזי בהפגת המתיחות במזרח התיכון ובמציאת פתרונות לסוגיות העומדות על הפרק.

ביום שלישי אמר אסד כי ישראל הציעה לדמשק לסגת מרמת הגולן בתמורה לניתוק יחסיה של סוריה עם אירן וארגוני הטרור. לדבריו, מאחורי ההצעה עמד נשיא המדינה שמעון פרס, והיא הועברה על ידי נשיא רוסיה דמיטרי מדבדב במהלך פגישתו עם אסד בדמשק.

לשכת נשיא המדינה שמעון פרס פרסמה הבהרה לדברים בה נכתב, כי המסר אותו העביר נשיא המדינה דרך הנשיא הרוסי הוא "שפני ישראל לשלום. אנו מוכנים לשיחות שלום מיידיות עם הסורים, אולם ישראל לא תהיה מוכנה שסוריה תמשיך לרקוד על שתי החתונות - מצד אחד תדרוש נסיגה מרמת הגולן ומצד שני תציב טילים אירנים על הרי הצפון ותמשיך לתמוך בטרור החיזבאללה והחמאס. ישראל לא תהיה מוכנה לשיחות שלום תחת איומים", נכתב בהודעת לשכת נשיא המדינה. עוד נכתב כי "ישראל אינה מתכננת לתקוף את סוריה ואין בכוונתה להוביל להסלמה בגבול הצפון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully