וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המחאות: הוארכה כהונת הנציב הולנדר

פנחס וולף

23.5.2010 / 13:04

הממשלה אישרה את הארכת כהונתו של נציב שירות המדינה בארבעה חודשים. זאת למרות ביקורת על תפקודו ומשך כהונתו. נתניהו: "למרבה הצער, עד כה לא פנו מועמדים מצטיינים"

הממשלה אישרה היום (ראשון) את הארכת כהונתו של נציב שירות המדינה, שמואל הולנדר בארבעה חודשים. בהצעת ההחלטה שהוגשה לממשלה נכתב כי "הממשלה עומדת היום בפתחו של גיבוש תקציב דו-שנתי לשנים 2011-2012. במקביל, נעשית עבודה במטרה ללוות את התקציב בחוק הסדרים, הכולל בחובו שינויים במשרדי הממשלה, שביצועם קשור בנציבות שירות המדינה. במקביל, נבחנים שינויים מבניים בנציבות שירות המדינה. לפיכך קיים צורך כי נציב שירות המדינה שיש לו ניסיון רב והבנה מעמיקה בשירות הממשלתי יסייע בכל האמור, על מנת שהנציב החדש שייכנס לתפקיד יפעל למימוש וביצוע התוכניות שיקבל בהתאם לתוכניות שיגובשו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא בישיבת הממשלה למועמדים מצטיינים להגיש מועמדות לתפקיד נציב שירות המדינה, על מנת שיוכל להוביל את הרפורמה במגזר הציבורי. נתניהו ציין כי "למרבה הצער, עד כה לא פנו מועמדים מצטיינים" ובשל כך אישרה הממשלה את הארכת כהונתו של הולנדר.

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' הצביע נגד המשך כהונתו של הולנדר. מלשכת השר נמסר כי "השר מעריך את עבודתו המסורה של נציב שירות המדינה, שמואל הולנדר ואין בהצבעה על מנת להטיל דופי באיכות עבודתו, יחד עם זאת עצם מעשה הארכת הכהונה, מצביע על זילות בהחלטות ממשלה. זה מתחיל בהחלטות מסוג זה וממשיך בקושי יישום החלטות רחבות יותר".

הולנדר מכהן בתפקיד מזה 13 שנה. לולא החלטת הממשלה הוא היה מסיים את תפקידו בסוף חודש יוני. זאת בעקבות החלטת ממשלה מלפני מספר חודשים שבה הוחלט לקצוב את כהונת הבכירים בשירות המדינה. בעבר כבר הוגשו עתירות לבג"ץ בדרישה להעביר את הולנדר מתפקידו עקב תקופת כהונתו הארוכה. העותרים טענו כי הולנדר מכהן בתפקידו זמן רב מהמקובל עבור תפקידים בדרג בו הוא מכהן וזאת על אף ביקורת שספג על התנהלותו מצד מבקרי המדינה במשך התקופה הזו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully