וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התובעת: זקן השתמשה במעמדה לקידום אחיה

גלעד גרוסמן

23.5.2010 / 12:45

בביהמ"ש המחוזי בי-ם החל שלב ההוכחות במשפטה של שולה זקן הנאשמת בפרשת "רשות המסים". התובעת ציינה כי זקן עשתה שימוש במעמד שרכשה בלשכת אולמרט, כדי לסייע לאחיה לקדם את ענייניו ברשות

שולה זקן עשתה שימוש במעמד שרכשה בלשכת אולמרט כדי לסייע לאחיה לקדם את העניינים האישיים שלו ברשות המסים, באופן בוטה, שעומד בסתירה חדה לכל אמון הציבור – כך אמרה הבוקר (ראשון) התובעת במשפטה של שולה זקן, עו"ד מיכל רוזן, בפתיחת שלב ההוכחות במשפטה של זקן, הנאשמת בהפרת אמונים במסגרת פרשת "רשות המסים".

ביולי הוגש לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום נגד זקן, בו נטען שבזמן שכיהנה כמנהלת לשכתו של ראש הממשלה דאז, אהוד אולמרט, פעלה לקידום האינטרסים האישיים של אחיה, יורם קראשי. במקביל הוגשו לבית המשפט המחוזי בפתח תקווה כתבי אישום נגד שורה של מעורבים נוספים בפרשה.

בתחילת הדיון היום בבית המשפט המחוזי בירושלים תיארה עו"ד רוזן כיצד זקן ואחיה ניסו, יחד עם אחרים, להפעיל לחצים על ראש הרשות דאז, ג'קי מצא. "הכח של יורם, הסיבה שבגינה מצא רוצה לפגוש אותו, היא העובדה שהוא אחיה של שולה זקן. שולה, מנהלת לשכתו של אולמרט, היא דמות מאוד דומיננטית בלשכה, ומה שחשוב, שגם שולה וגם מצא וגם יורם מבינים היטב את מעמדה ואת כוחה של שולה זקן", אמרה עו"ד רוזן.

העדה הראשונה היום היתה דוברת רשות המסים, עידית זרחיה, שסיפרה שהיתה מקורבת למצא. "היתה תחושה שיש לחצים למנות את יגאל סער לתפקיד סמנכ"ל, ומאחר שמצא לא העריך אותו כמי שמתאים לתפקיד, זה מאוד הטריד אותו והוא סירב בתוקף לעשות את זה, התחושה היתה שזה פוגע בעבודה השוטפת", העידה. כשנשאלה מי הפעיל עליו לחצים, השיבה: "הבנתי ממצא שמדובר בזקן. התרשמתי שמאחר שהוא לא מקדם את המינויים אז הוא מתקשה עם העבודה השוטפת".

מצא איים להתפטר בעקבות הלחצים

פרקליטה של זקן, עו"ד מיכה פטמן, אמר בדיון כי מהאזנה להאזנות הסתר שבוצעו בפרשה, עולה כי זקן אינה שותפה לביצוע תוכניות של משהו לא כשר. "התביעה תנסה להראות אווירה של פעילות לא כשרה. את האווירה הזו אני אבקש מבית המשפט לא להכניס לאולמו", אמר. "ישנה אווירה ציבורית שלא תכנס לאולם והיא גם בתקשורת. אנו 'זכינו' לראות תכנית מכפישה נגד הגברת זקן שלא קשורה לתיק זה".

היועץ המשפטי של רשות המסים, עורך הדין משה מזרחי, העיד כי ג'קי מצא איים להתפטר בעקבות הלחצים שהופעלו עליו למנות את יגאל סער לתפקיד סמנכ"ל לחקירות ברשות. לדברי עו"ד מזרחי, היה ברור שמופעל על מצא לחץ מכיוון משרד האוצר, שאולמרט עמד אז בראשו. "הוא אמר שהוא יחזיר את המפתחות אם יצטרך למנות". עם זאת, בחקירה נגדית הוא הבהיר שמעולם לא נאמר לו מי הפעיל את הלחצים על מצא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully