וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואנונו חוזר לכלא: "מנסים לענות אותי"

גלעד גרוסמן מערכת וואלה! חדשות

23.5.2010 / 10:34

שש שנים לאחר שסיים לרצות עונש של 18 שנות מאסר בגין עבירות ריגול ובגידה, חוזר מרגל האטום מרדכי ואנונו לכלא. "מה שהשב"כ והמוסד לא קיבלו ממני ב-18 שנה הם לא יקבלו בשלושה חודשים"

תאגיד כאן

מרגל האטום מרדכי ואנונו הגיע הבוקר (ראשון) לבית המשפט המחוזי בירושלים על מנת להתחיל בריצוי שלושת חודשי המאסר שנגזרו עליו. זאת לאחר שסירב לבצע עבודות שירות במערב ירושלים. עם הגעתו לבית המשפט אמר ואנונו כי "מה שהשב"כ והמוסד לא קיבלו ממני ב-18 שנה הם לא יקבלו בשלושה חודשים. אתם רוצים לחנך אותי? אני לא יכול לקבל פגיעה בחופש הביטוי שלי. מנסים לענות אותי פסיכולוגית כמו שעשו בעבר".

עונש עבודות השירות נגזר על ואנונו לאחר שהפר צווי אלוף שאסר עליו לדבר עם אזרחים זרים. בחודש דצמבר ערער פרקליטו עו"ד אביגדור פלדמן לעליון וטען שמרשו לא מוכן לבצע את עבודות השירות במערב ירושלים כי הוא חושש מפני אלימות והתנכלות ולפני כשבועיים פסק בית המשפט העליון כי עבודות השירות יומרו למאסר בפועל.

ואנונו מצדו, ביקש מבית המשפט לבצע את עבודות השירות במזרח ירושלים, אך לטענתו, בשירות המבחן אמרו לו שאפשר לעשות את עבודות השירות "רק במדינת ישראל". בפני השופטים הוצג תצהיר שבו נאמר שחששו של ואנונו נשקל בכובד ראש ונלקח בחשבון, יחד עם כל הגורמים האחרים, אולם לבסוף הוחלט לשלוח אותו למערב העיר. ואנונו כאמור סירב ולכן החליט בית המשפט העליון לשלוח אותו לכלא. "בנסיבות אלו לא נותר לנו אלא להורות על כך שהמבקש יישא בעונש שהושת עליו במתקן כליאה", כתבו בהחלטתם השופטים אדמונד לוי, עדנה ארבל ואסתר חיות.

מהפרקליטות נמסר בתגובה להחלטת בית המשפט כי "ביהמ"ש בדק כל אפשרות על מנת להימנע מהטלת עונש מאסר נוסף על ואנונו שריצה כבר 18 שנות מאסר בגין עבירות ריגול ובגידה. בסופו של דבר לא נותרה ברירה משום שואנונו ביזה והפר כל צו בעניינו, זאת גם לאחר שהצווים נבחנו ע"י ביהמ"ש העליון בשלושה הרכבים שונים ונמצאו סבירים ומידתיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully