וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנו ערוכים למלחמה כוללת תוך כמה שעות"

יהושע בריינר, פנחס וולף ועידן אבני

23.5.2010 / 11:30

אלוף פיקוד הצפון התייחס לתרגיל העורף הנרחב ביותר שמתקיים אי פעם בישראל והדגיש כי ישראל אינה יכולה להרתיע מדינות וארגונים מלהתעצם ולכן צה"ל ערוך למלחמה כוללת תוך כמה שעות

גדעון צנטנר

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

אלוף פיקוד הצפון גדי אייזנקוט התייחס הבוקר (ראשון) לתרגיל העורף שהחל היום. "אין היום אינטרס לאף אחד מהצדדים לפתוח בעימות נוסף", אמר אייזנקוט בפגישה עם ראשי רשויות בצפון. "עם זאת, צה"ל יודע להתמודד עם חזית בסוריה ובלבנון ובמקביל בעזה. השאלה היא איך נדע להתמודד עם זה כעם, כציבור וכעורף שנותן גיבוי. אפשר להרתיע מדינות וארגונים מלפעול, אי אפשר להרתיע מדינות וארגונים מלהתעצם ולכן אנחנו ערוכים למלחמה כוללת תוך כמה שעות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אף הוא לתרגיל ואמר בפתח ישיבת הממשלה לתרגיל פיקוד העורף. "השבוע יתקיים תרגיל העורף. זו השנה הרביעית של התרגיל והוא יכלול הפעלת צופרים ברחבי הארץ: בעבודה, במגורים, בבתי ספר, בבתי חולים, ברשויות המקומיות ובמשרדי הממשלה", אמר נתניהו.

ראש הממשלה הוסיף כי "זהו תרגיל שגרתי שנקבע לפני זמן רב ולא תוצאה של התפתחות ביטחונית חריגה. פניה של ישראל לשקט, ליציבות ולשלום, אך אין זה סוד שאנו חיים באזור בו יש איום של רקטות וטילים וההגנה הטובה ביותר היא פיתוח ההרתעה וההגנה. אנחנו משקיעים בכך תקציבים גדולים. לצד זה חשוב להגביר את המודעות של אזרחי המדינה לנושאי המיגון".

גם שר הביטחון אהוד ברק התייחס לפני ישיבת הממשלה לתרגיל. לדברי ברק, "בפעם הרביעית אחרי מלחמת לבנון השנייה אנחנו מתחילים בתרגיל 'נקודת מפנה 4', כאשר עשרות רשויות ועשרות אלפי אנשי ביטחון והצלה יתרגלו כדי להפיק את מלוא הלקחים". ברק הדגיש, "אין לנו כוונה לפתוח במלחמה, אנחנו חותרים להשיג רגיעה ושלום. מדינה כמו ישראל צריכה להיות מוכנה - ואנחנו מוכנים".

ישראל העבירה מסרי הרגעה

על רקע הצהרות לוחמניות של גורמים בעולם הערבי, משרד הביטחון, פיקוד העורף ורשות החירום הלאומית יפתחו הבוקר בתרגיל העורף הלאומי, המכונה "נקודת מפנה 4". במסגרת התרגיל יאומנו מרבית הרשויות המקומיות במצבי חירום. על פי תרחיש התרגיל, תותקף ישראל מדי יום במאות טילים שישגרו בין היתר חיזבאללה, סוריה וחמאס.

מחשש לעלייה במתיחות באזור נוכח התרגיל הארצי, העבירה ישראל מסרי הרגעה למדינות האזור דרך האו"ם. ואולם, בכיר חיזבאללה ואחראי על אזור הדרום בארגון, נביל קאוק, סיפר בסוף השבוע כי אלפי לוחמי הארגון התחילו באימון בדרום לבנון שייערך במקביל לתרגיל מוכנות העורף. בשיחה עם סוכנות הידיעות הצרפתית הוסיף קאוק ואמר כי ארגונו "קרא לפעיליו להישאר בשיא הכוננות בתגובה לתרגילים הישראלים". הוא ציין עוד כי "אלפי הלוחמים של חיזבאללה לא יגיעו לקלפי להצביע בבחירות המוניציפאליות ביום ראשון בשל הכוננות".

"התרגיל הפך לשגרה קבועה", אמר בשבוע שעבר סגן שר הביטחון מתן וילנאי, "מהות התרגיל היא העלאת המודעות של הציבור לגבי תרחישים בחזית האזרחית של מדינת ישראל. הרוצה בשלום -ייכון למלחמה. התרגיל הזה אינו מצביע על דבר מלבד הצורך להיות מוכן". וילנאי הדגיש, כי "עם זאת, מכיוון שאנחנו יודעים שלא מאמינים לנו בתחום הזה, אנחנו נהיה במהלך התרגיל עם האצבע על הדופק. העברנו את המסרים הנדרשים למקומות הנדרשים". וילנאי סירב להתייחס בהרחבה לעניין התחמשות חיזבאללה אולם אמר כי "אנחנו יודעים מזמן שטווח הטילים מכסה את כל הארץ, ואנחנו יודעים שחיזבאללה עושה מאמץ גדול להשיג טילים נוספים".

עיקר התרגיל השנה יתמקד במוכנות הרשויות המקומיות, כאשר 30 רשויות יתרגלו מתקפה במשך יומיים. בנוסף, ב-38 רשויות יתקיימו תרגילי שטח בהשתתפות כוחות של פיקוד העורף. התרגיל יכסה 71% מאזרחי המדינה. בין היתר תופעל צפירה ארצית בשעה 11 בבוקר יום רביעי, אולם במהלך התרגיל צפויות להישמע גם צפירות נוספות. "אין מושג כזה שההכנות למלחמה נגמרו, תמיד יש מה לעשות. כשיש אירועים בעורף הדבר האחרון שמעניין את אלוף הפיקוד זה מאיפה זה מגיע. אנחנו עוסקים במאות פגיעות בעורף, אנשים לא קולטים את זה", אמר וילנאי.

עדכון ראשון: 7:17

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully