וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: עוד אין סיכום על חילופי שטחים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

22.5.2010 / 17:56

ראש הרשות הפלסטינית אמר כי הוא מוכן לעיקרון חילופי שטחים, אך ציין שעדיין לא גובש הסכם בנושא. זאת בעקבות דיווחים לפיהם הפלסטינים הסכימו להכפיל גודל השטח שיחליפו עם ישראל

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר הערב (שבת) כי הוא מוכן לעקרון חילופי השטחים עם ישראל, אולם הבהיר כי "טרם הושג הסכם בנושא גודל השטח שיוחלף".

זו התייחסות ראשונה של אבו מאזן לדיווח שפורסם אתמול בעיתון "וול סטריס ג'ורנל" לפיו הפלסטינים מוכנים לשקול להעביר לישראל כ-3.8 אחוז משטחי הגדה במסגרת הסכם לחילופי שטחים, פי שניים מהשטח שהוצע במהלך המשא ומתן בין אבו מאזן לממשלת אולמרט ב-2008.

במהלך פגישה עם פעילים בקמפיין להחרמת מוצרי ההתנחלויות אמר אבו מאזן: "אנחנו מסכימים על עקרון חילופי השטחים מבחינת ההדדיות אולם לא הגענו להסכם בנושא זה".

בהתייחסו לחרם על מוצרים המיוצרים בהתנחלויות הוסיף ראש הרשות: "איננו מחרימים את ישראל. יש לנו יחסים כלכליים איתה. אנחנו מחרימים את ההתנחלויות. פרסמתי צו נשיאותי המורה למנוע הכנסת סחורות מההתנחלויות לשווקים הפלסטינים. כל הקהילה הבינלאומית תומכת בצעד הזה".

מוקדם יותר הכחיש בכיר הרשות הפלסטינית וחבר צוות המשא ומתן הפלסטיני ד"ר סאיב עריקאת את הדיווח לפיו הפלסטינים הסכימו לוויתור גדול בנושא חילופי השטחים ואמר כי הדיווחים בתקשורת בעניין חסרי בסיס וקשר למציאות.

אתמול דיווח העיתון האמריקאי ה"וול סטריט ג'ורנל" מפי מקורות המעורים בשיחות הקרבה כי הפלסטינים אמרו לשליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל כי הם מוכנים לוויתורים גדולים יותר בסוגיית הגבולות מכפי שהסכימו להם בעבר במשא ומתן עם ראש הממשלה הקודם אהוד אולמרט.

לדברי הגורמים, הפלסטינים אמרו למיטשל כי יהיו מוכנים להציע את אותו גודל של שטח שהוצע לישראל לספח בשיחות השלום עם אולמרט ב-2008 וכי ישקלו להכפיל את השטח מהגדה המערבית שיועבר לישראל במסגרת חילופי השטחים.

  • עוד באותו נושא:
  • אבו מאזן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully