וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על אף איומי ישראל: המשט לעזה יצא לדרך

ניר יהב ויהושע בריינר

22.5.2010 / 16:25

שלוש ספינות עמוסות במאות פעילים פרו פלסטינים יצאו מאיסטנבול לכיוון הרצועה במטרה לשבור את המצור שהטילה ישראל. הן יחברו לשש ספינות נוספות. צה"ל נערך לחסום את המשט

משט הספינות לרצועת עזה יצא היום (שבת) לדרכו, כאשר שלוש ספינות טורקיות יצאו מאיסטנבול ומאנטליה כשעל סיפונן מאות פעילים פרו פלסטינים. הן אמורות להגיע לרצועה לקראת סוף החודש.

חבר הפרלמנט הפלסטיני ג'מאל חודרי, המכהן כראש הוועד העממי למאבק במצור, אמר כי ב-25 במאי הספינות יחברו לשישה כלי שייט נוספים מרחבי העולם סמוך לקפריסין, וייחלו את דרכן לכיוון הרצועה. לדברי חודרי, הוחלט להמשיך בהפלגה כמתוכנן למרות איומים ישראל למנוע מהספינות לעגון בעזה.

הספינות מניפות דגלי פלסטין, וכן דגלים של האו"ם ושל מדינות אירופה. זאת מחשש שצה"ל ינסה להשתלט על אחת הספינות. אירוע שכזה עשוי, לדעת מארגני המשט, להביא לתקרית דיפלומטית בין ישראל למדינה שדגלה מתנוסס על האונייה.

הספינות נושאות כ-10,000 טונות של ציוד ומזון המיועד לתושבי רצועת עזה. במשט צפויים להשתתף חברי פרלמנט אירופים ופעילי זכויות אדם שיקראו לישראל להסיר את המצור מעל עזה.

בשבוע האחרון קיימו בכירים במשרד החוץ שיחות עם שגרירים מהמדינות מהם יצאו הספינות וכן ממדינות אירופה שאזרחיהם שטים על הספינות. במהלך השיחות הבהירו הגורמים הישראליים לעמיתיהם כי האזרחים האירופאיים שיפרו את הסגר הימי על עזה יעצרו. בצה"ל ובמשרד הביטחון נערכים לקראת הגעת הספינות לשטח המים הטריטוריאליים של ישראל, ואלו צפויים לחסום את דרכם של הספינות ולמנוע מהם לשוט אל עבר שטח הרצועה.

במקביל הוקם בבסיס חיל הים באשדוד מתקן למעצרם של נוסעי הספינות. "אנחנו מתכוונים לאכוף את הסגר הימי על הרצועה", אומר גורם ביטחוני, "מדובר בפרובקציה של ארגונים בינלאומיים שמודעים לאפשרות להעביר ציוד דרך המעברים בצורה רישמית אבל מעדיפים ליצור פרובוקציות במטרה לעורר את דעת הקהל העולמית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully