וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש לשיחות הקרבה: "נתניהו סרב להקלות לפלסטינים"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

22.5.2010 / 10:17

העיתון הכוויתי "עוכאז" דיווח כי השליח מיטשל יחזור לארה"ב בידיים ריקות משום שראש הממשלה נתניהו "סרב באופן נחרץ לתת הקלות נוספות לרשות הפלסטינית בשל ההסתה בה היא נוקטת נגד ישראל"

"ביקורו של השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל, המתווך בשיחות הקרבה בין ישראל לפלסטינים, העלה ספקות רבים בנוגע לאפשרות שהשיחות יצליחו" – כך דיווחו הבוקר (שבת) מקורות פלסטינים לעיתון הכוויתי "עוכאז". לדברי המקורות, מיטשל לא קיבל מישראל במהלך ביקורו תשובות לדרישות האמריקאיות להפסיק את הבנייה בהתנחלויות בגדה. "מיטשל היה אמור להיפגש גם עם פרס, אך בסוף בשל נסיעתו של האחרון הוא נפגש עם ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון ברק בלבד", הוסיפו.

המקורות טענו כי מיטשל צפוי לשוב בידיים ריקות לארה"ב משום שנתניהו "סרב באופן נחרץ לתת הקלות נוספות לרשות הפלסטינית בשל ההסתה, כלשונו, שנוקטת בה הרשות נגד ישראל ובראשה החרם על הסחורות הישראליות". בכיר פתח נביל עמרו אמר לעיתון כי הוא לא צופה שבמהלך ביקורו של מיטשל, שצפוי לארוך שבוע, "תושג פריצת דרך". לדבריו, המשך הבנייה הישראלית בהתנחלויות, המשך הרס הבתים וגירושם "גזר כישלון מראש על המגעים".

בניגוד לדיווח על כישלון המגעים, אתמול דווקא דיווח העיתון האמריקאי "וול סטריט ג'ורנל" שהפלסטינים אמרו למיטשל כי הם מוכנים לוויתורים גדולים יותר בסוגיית הגבולות מכפי שהסכימו להם בעבר במשא ומתן עם ראש הממשלה הקודם אהוד אולמרט. מקורות המעורים במגעים מסרו לעיתון עוד כי הפלסטינים אמרו למיטשל כי יהיו מוכנים להציע את אותו גודל של שטח שהוצע לישראל לספח בשיחות השלום עם אולמרט ב-2008 וכי ישקלו להכפיל את השטח מהגדה שיועבר לישראל במסגרת חילופי השטחים, דהיינו כמעט 4 אחוז מהשטח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully