וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוננות ברצועת עזה: "צה"ל יגיב על הירי"

רמי שני ויהושע בריינר

22.5.2010 / 0:24

גורם צבאי התייחס לתקריות שאירעו בגבול רצועת עזה: "כל ניסיון פגיעה באזרחי ישראל או בחיילי צה"ל יביא לתגובה". זאת לאחר שחייל צה"ל נפצע קל-בינוני מירי צלפים פלסטינים ליד קיבוץ נירים, סמוך לדרום רצועת עזה. באותו אזור ניסו שני חמושים פלסטינים להסתנן לישראל

התחממות בגזרת רצועת עזה. גורמים צבאיים התייחסו לתקריות שאירעו ביממה האחרונה ליד קיבוץ נירים, בסמוך לרצועת עזה, ואמרו כי "הפלסטינים, בעיקר גורמי טרור שאינם חמאס, מנסים לעורר את השטח ולהסלים את המצב הביטחוני". הגורמים הוסיפו כי "אנחנו רואים בשבועות האחרונים עלייה במספר האירועים כנגד כוחות צה"ל בסמוך לגדר וניסיונות לעורר הדים בינלאומיים דרך צעדות אל עבר גדר המערכת. הכוחות נמצאים בכל העת בכוננות גבוהה, כשעבורנו חמאס הוא הכתובת לכל האירועים, וכל ניסיון פגיעה באזרחי ישראל או בחיילי צה"ל יביא לתגובה".

הסימן האחרון למתיחות באזור גדר המערכת ניכר נראה כאשר גשש של צה"ל נפצע אתמול (שישי) בשעות הערב באורח קל עד בינוני בכתפו, זאת לאחר שנורה על ידי צלף פלסטיני ליד מחסום כיסופים, בדרום רצועת עזה. כוח צה"ל שהיה עם הגשש בסיור השיב באש לעבר מקור הירי. התקרית אירעה סמוך לנקודה שבה ניסו שני הפלסטינים מוקדם יותר לחצות לעבר שטח ישראל ונורו על ידי כוח צה"ל. החייל קיבל טיפול ראשוני במקום והועבר לבית החולים סורוקה בבאר שבע.

מוקדם יותר, ניהל כוח של צה"ל מרדף אחר שני חמושים פלסטינים שחדרו את גדר המערכת לישראל באזור התקרית. בין החמושים לבין כוחות צה"ל נערכו חילופי אש שבסופם חוסלו החמושים, ובתקרית לא היו נפגעים בין כוחות צה"ל. הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי לקחה את האחריות על נסיון חדירת החמושים לתחומי ישראל. "אנו דבקים בדרך ההתנגדות והג'יהאד עד לשחרור כל אדמותינו", נמסר בהודעת הזרוע.

לאירועים אלה קדמה תקיפת כלי טיס של חיל האוויר בליל אמש ברצועת עזה. בתקיפה הופגזו שתי מנהרות הברחה בדרום הרצועה ומנהרה נוספת בצפון הרצועה. זוהו פגיעות מדויקות במטרה. מצה"ל נמסר שהתקיפה מהווה תגובה לירי הרקטה שנורתה שלשום לעבר ישראל. המנהרות נחפרו כקילומטר מגדר המערכת ונועדו, על פי מערכת הביטחון, לאפשר חדירת מחבלים לשטח ישראל לביצוע פעולות טרור כנגד אזרחים ישראלים או כנגד חיילי צה"ל.

עדכון ראשון: 20:10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully