וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל סיכל ניסיון חדירה באזור קיבוץ נירים

רמי שני, יהושע בריינר וניר יהב

21.5.2010 / 19:07

כוח של צה"ל הרג שני חמושים פלסטינים שחדרו את גדר המערכת לישראל באזור קיבוץ נירים. אין נפגעים לכוחות צה"ל. הג'יהאד האיסלמי לקח אחריות על ניסיון החדירה. "פעולה זו נועדה להבהיר כי אנו דבקים בדרך ההתנגדות והג'יהאד עד לשחרור כל אדמותינו"

כוח של צה"ל ניהל בצהריים (שישי) מרדף אחר שני חמושים פלסטינים שחדרו את גדר המערכת לישראל באזור קיבוץ נירים בנגב. בין החמושים לבין כוחות צה"ל נערכו חילופי אש שבסופם חוסלו החמושים. אין נפגעים לכוחות צה"ל.

הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי – פלוגות אל קודס לקחה אחריות על ניסיון החדירה. "פעולה זו נועדה להדגיש את זכותנו להיאבק בכל מתקפה ציונית נגד בני עמנו ולהבהיר כי אנו דבקים בדרך ההתנגדות והג'יהאד עד לשחרור כל אדמותינו", נמסר בהודעת הזרוע.

במהלך התקרית כביש 232 נסגר לתנועה ותושבי הישובים באזור הנושק לגבול בחבל אשכול התבקשו להישאר בבתיהם. עם סיום האירוע הכביש נפתח מחדש לתנועה. עם זאת עדיין מורגשת תנועה ערה של כוחות הביטחון באזור וכן מידי פעם נשמעים צרורות של ירי באזורים הסמוכים לגבול.

בימים האחרונים אירעו מספר ניסיונות של מסתננים לחדור לשטח ישראל. מדובר בעיקר בנערים מחפשי עבודה אולם בקרב גורמי ביטחון הובעה הערכה שניסיונות הכניסה שלהם לוו בתצפיות על פעילות כוחות צה"ל למניעת ניסיונות החדירה.

הלילה תקפו כלי טיס של חיל האוויר שתי מנהרות הברחה בדרום רצועת עזה, ומנהרה נוספת בצפון הרצועה. זוהו פגיעות מדויקות במטרה. מצה"ל נמסר שהתקיפה מהווה תגובה לירי הרקטה אמש לעבר ישראל. כל המטוסים שבו בשלום לבסיסם. המנהרות נחפרו כקילומטר מגדר המערכת ונועדו, על פי מערכת הביטחון, לאפשר חדירת מחבלים לשטח ישראל לביצוע פעולות טרור כנגד אזרחים ישראלים או כנגד חיילי צה"ל.

(עדכון ראשון: 14:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully