וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: שבר את גולגלתו של רפאילוב והרגו

רמי שני

21.5.2010 / 10:16

לבית המשפט המחוזי בב"ש הוגש כתב אישום נגד ולדימיר גוטלייב בגין הריגתו של הנער אריק רפאילוב. גוטלייב היכה את הנער למוות בעת שזה איחר לשוב עם בתו החורגת ממסיבת ל"ג בעומר

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידיאו: עידן גוראל)

לבית המשפט המחוזי בבאר שבע הוגש הבוקר (שישי) כתב אישום נגד ולדימיר גוטלייב בגין הריגתו של הנער אריק רפאילוב. לפי כתב האישום, גוטלייב היכה את הנער למוות, בעת שזה שב עם בתו החורגת ממסיבת ל"ג בעומר. בתוך כך האריך בית המשפט את מעצרו של גוטלייב בשישה ימים וזאת על אף שהמשטרה ביקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים נגדו.

לפי כתב האישום יצאה הקטינה עם חברים למדורת ל"ג בעומר וסיכמה עם אמה שתשוב בחצות. משבוששה הקטינה לחזור, החלו גוטלייב וזוגתו לחפש אחריה. הנאשם כעס על זוגתו על שהתירה לקטינה לחזור בחצות וסיפר לה שמוקדם יותר ראה אותה עם חבריה בפארק והחבורה שתתה בירה.

עוד עולה מכתב האישום כי אמה של החברה איימה על אחת מחברותיה של בתה כי אם לא תמצא את הילדה שלה היא "תקבור אותה חיה". גוטלייב לקח את הטלפון ואיים על הנערה שאם הוא יתפוס אותה הוא "ישבור לה את הראש". החברה דיווחה לאם כי הנערה נמצאת בדרך הביתה וכי "ילד אחד" מלווה אותה לביתה. גוטלייב וזוגתו יצאו מהדירה והשניים הלכו המתינו לנערה על הכביש ברחוב הצבי.

גוטלייב התקרב אל רפאילוב והיכה אותו בראשו מכה בעוצמה חזקה שגרמה לשבר באזור המצח העליון באורך של כ – 7.1 ס"מ עם דימום נרחב בקרקפת ותחתיה. בנוסף גרם גוטלייב לשבר באזור העורף של רפאילוב, בדרך שאינה ידועה במדוייק, אם על ידי מכה בעוצמה חזקה ואם על ידי נפילתו של רפאילוב ארצה כתוצאה מהמכה. בכתב האישום נטען כי גוטלייב "היכה את רפאילוב בשוויון נפש לאפשרות גרימת מותו".

המשפחה: "גוטלייב ניסה לרצוח את אריק"

עוד צוין בכתב האישום כי "בת זוגו של גוטלייב ששמעה צעקות, החלה לרוץ לכיוונם וכשהגיעה למקום רפאילוב היה מוטל על הרצפה מחוסר הכרה והבת מיררה בבכי. בסביבות השעה 03:30 העלה גוטלייב ביחד עם חברו אותו הזעיק למקום, את רפאילוב, לדירתה זוגתו, שם השכיבו אותו בסלון כשכל העת הוא מחוסר הכרה".

לפי כתב האישום, "בת הזוג ניסתה להזמין רופא פרטי לביתה ומונית שתפנה את רפאילוב, אך רק בחלוף שעות, לאחר שהכחיל, היא טילפנה למד"א והזמינה אמבולנס. במהלך היארוע איים גוטלייב על בתו החורגת שאם תספר למישהו שהוא היכה את רפאילוב, הוא יהרוג את חבריה". רפאילוב מת בבית החולים כשבמוחו דמם מפושט ובצקת קשה ונקבע כי מת מוות מוחי.

כתב האישום מסכם ואומר כי "גוטלייב גרם למותו מנזק למוח בעקבות לפחות שתי חבלות בראשו שגרמו לשני שברים בגולגולת. הוא גרם למוות באדישות, בשוויון נפש, וניסה להניע את בתו החורגת למסור למשטרה עדות שקר כשאיים לפגוע בגופה בכוונה להפחידה".

בני משפחתו של רפאילוב טענו לפני פתיחת הדיון בבית המשפט כי גוטלייב ניסה לרצוח את אריק. "הוא חיכה לו ליד הבית והיכה אותו בחפץ קהה", אמר אחיו ישראל רפאילוב. "הוא היכה אותו עם פטיש, והמשטרה מצאה אותו. יש ראיות להכניסו לכלא לכך ימי חייו", טען. לדבריו, "הם העלו אותו לדירה ושפכו עליו וודקה כדי לטשטש את מה שעשו. אחר כך הם הזמינו מונית שתיקח אותו לבית החולים אך הנהג לא הסכים להסיעו והזמין אמבולנס. המשפחה שיקרה לאורך כל הדרך".

אמו של אריק, מירה, אמרה כי היא מקווה שגוטלייב יקבל את העונש המגיע לו. "באנו לבית המשפט כדי להשפיע ולראות שהוא יוענש. אני מקווה שזה מה שיהיה" אמרה האם. "אבל לא רק בגלל הבן שלי, אלא בגלל ילדים אחרים הנמצאים בסכנה. עכשיו זה קרה לילד שלי מחר זה יכול לקרות לאחרים". במשפחה אמרו שאריק יכול היה להתגונן ולהכות את גוטלייב אבל הוא לא עשה זאת כי הוא ילד טוב.

גוטלייב אמר כי "אני מצטער על מה שעשיתי. לא התכוונתי, אני מתחרט על כך ומבקש סליחה מהמשפחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully