וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שדות החיטה בנגב במצב חמור והקציר מועט"

רמי שני

21.5.2010 / 6:21

שדות החיטה בנגב מתבססים על השקיית גשמים ולכן ניזוקו ממיעוט המשקעים באזור. כמות החיטה שנקצרה נמוכה משמעותית ביחס לעבר. משרד החקלאות: "נכריז על שנת בצורת"

כמות החיטה הנקצרת בעונה זו בנגב נמוכה משמעותית ביחס לשנים קודמות. כך עולה מסיכומים ראשוניים של ארגון עובדי הפלחה. יושב ראש הארגון, אורי נעמתי אמר לוואלה! חדשות, כי כמויות הקציר לדונם באופן ניכר. "בחלק מהשטחים, אנחנו מצליחים לקצור רק 50 קילוגרמים לדונם השנה. לשם השוואה, בשנים קודמות נקצרה באזור כמות של 250 עד 300 קילו לדונם". לדבריו רבים מהשטחים המיועדים לגידול חיטה בנגב נמצאים במצב חמור.

היקפי גידול החיטה בארץ, עומדים על כ 800 אלף דונמים. יותר ממחצית מכמות זו, נמצאת בדרום ובנגב. מרבית השדות מתבססים על השקיית גשמים ואין בהם קווי השקיה מלאכותיים, ולכן הם רגישים במיוחד להעדר גשמים. "אנחנו בהחלט יכולים לראות את ההבדלים בכמויות היבולים בין אזור הצפון לבין אזורי הדרום והנגב, בגלל ההפרשים בכמויות הגשמים שירדו" הסביר נעמתי.

עם זאת, קיים מנגנון לפיצוי החקלאים. משרד החקלאות הודיע שבכוונתו להכריז על השנה כשנת בצורת. משמעות ההחלטה היא שבאזורים מוגדרים, זכאים החקלאים לפיצוי מהמדינה שמחושב ונקבע על סמך כמויות היבול הקיימות והוצאות הייצור של החקלאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully