וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובד ביה"ח הדביק 5 יולדות בחיידק טורף

אריאל נוי

20.5.2010 / 21:35

לאחר שחמש יולדות נדבקו בחיידק טורף בביה"ח שיבא בתל השומר, נערכה בדיקה במחלקה ונמצא כי אחד מהעובדים נושא את החיידק. "לא נשקפת סכנה ליולדות"

איש צוות במחלקת היולדות של בית החולים שיבא בתל השומר הדביק במהלך שבועיים יולדות במחלקה בחיידק טורף מזן הסטרפטוקוקוס. בית החולים פתח בחקירה אפידמיולוגית מקיפה לגילוי מקור הזיהום בעקבות גילוי חמישה מקרים של הידבקות וביצע פעולות נוספות לעצירת הזיהום. במסגרת החקירה נבדקו בין השאר כל אנשי הצוות של מערך היולדות.

תוך זמן קצר אותר איש צוות שהיה נשא של החיידק, הוא בודד וטופל מיידית באנטיביוטיקה מתאימה. בית החולים דיווח על האמור לעיל למשרד הבריאות, בעקבות הצעדים המהירים שננקטו נמנעה התפרצות. מתוך חמש היולדות שנדבקו בחיידק, נזקקת היום רק יולדת אחת לטיפול והשאר החלימו ושוחררו עם טיפול אנטיביוטי מתאים.

בבית החולים מציינים כי אירוע מסוג זה עלול להופיע אחת לתקופה במחלקות היולדות ומדגישים כי במקרים מעין אלה אין תחליף ליחידה למניעת זיהומים, לאבחון מהיר וחקירה אפידמיולוגית מקיפה הכוללת בידוד הזן המדויק של החיידק וסיקור הכולל גם את כל אנשי הצוות כדי להגיע למקור הזיהום ולעצרו. מנהל המרכז הרפואי פרופ' זאב רוטשטיין אמר: "פעלנו במהירות כדי לאתר ולסלק את מקור הזיהום. לא הרפינו עד שווידאנו כי בטוח ללדת בשיבא ולא נשקפת כל סכנה ליולדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully