וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפסיקה בטיפולי השיניים - ניצחון לחולים"

אריאל נוי ופנחס וולף

21.5.2010 / 0:08

במערכת הרפואית בירכו על פסיקת בג"ץ, שביטלה את החלטת הממשלה להעביר 65 מיליון שקלים עבור טיפולי שיניים לילדים מתקציב סל התרופות. "השופטים הבהירו שמערכת הבריאות אינה הפקר"

במערכת הרפואית הגיבו אמש (חמישי) בסיפוק להחלטת בג"ץ, לפיה תבוטל החלטת הממשלה להעביר 65 מיליון שקלים מתקציב סל התרופות לצורך טיפולי שיניים לילדים עד גיל 8. יו"ר ההסתדרות הרפואית ד"ר ליאוניד אידלמן, אמר כי "זהו הישג לחולים. לולא המחטף של סגן השר ליצמן ניתן היה לקדם תוכנית טיפול שיניים נאותה לכל אזרחי ישראל. החולים הרוויחו 65 מיליון שקל ששכבו עד כה כאבן שאין לה הופכין". אידלמן הוסיף כי "מדובר בניצחון לדמוקרטיה. השופטים הביעו עמדה חד משמעית שמערכת הבריאות אינה הפקר וכי הממשלה אינה יכולה לגזול כסף מסל התרופות, לבצע מחטפים ולהעביר החלטות חיוניות באישון לילה".

אידלמן ציין עוד כי ההסתדרות הרפואית עתרה לבג"ץ כיוון שתוכנית טיפולי השיניים של סגן השר ליצמן לא היתה מתוקצבת כיאות, וכי לדבריו, כל הבטחותיו של ליצמן לקבל תקציב תואם ממשרד האוצר היו "הבטחות סרק". לדבריו, "האוצר היה מוכן להעביר השנה רק 11 מיליון שקל כתוספת ל-65 מיליון שקל שנגרעו מהסל, אך לקראת השנה הבאה לא הועמדו כל מקורות תקציביים לתוכנית". אידלמן המשיך ואמר: "אני קורא לממשלה ולכנסת לקדם במהרה תוכנית טיפולי שיניים אמיתית שתעמוד על בסיס כלכלי איתן".

גם עמותת קרן דולב לצדק רפואי הגיבה לפסיקת בג"ץ. מהעמותה נמסר כי "זהו ניצחון לחולים שעבורם הכסף המוחזר לסל התרופות הוא מהות חייהם, אנשים הממתינים לתרופות שנמנעו מהם בניגוד לחוק. בג"צ הוכיח היום את תפקידו הציבורי החשוב ביותר - שמירה על הציבור מפני נבחריו וממשלתו, והיה המחסום האחרון שמנע את דריסת החוק. איננו חולקים על חשיבות הענקת טיפולי שיניים, אולם, אנו לא מוכנים שזה יבוא על חשבון החולים ועל חשבון כספים שניתנו כפיצוי על הוצאת תרופות מצילות חיים מן הביטוחים המשלימים".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה להחלטה כי "סגן שר הבריאות והנהלתו רואים חשיבות בהכללת טיפולי השיניים לילדים בסל, תוך עמידה בלוח זמנים שנקבע. החלטת בג"ץ התקבלה ואנחנו בוחנים את משמעויותיה. בג"ץ מצא פגם טכני והינחה, כי הוספת תחום חדש צריכה להתבצע בכפוף לאישור ועדת העבודה והרווחה בכנסת. במשרד הבריאות מקיימים דיונים במטרה לבחון כיצד ניתן לקדם את ההליך לאור החלטת בג"ץ, במסגרת לוח הזמנים".

אתמול אחר הצהריים ביטל בג"ץ את החלטת הממשלה לגרוע 65 מיליון שקל מסל התרופות לטיפולי שיניים משמרים בילדים וקבע כי היא בלתי חוקית. בכך קיבל בג"ץ את שלוש העתירות שהגישו קרן דולב לצדק רפואי, התנועה לאיכות השלטון וההסתדרות הרפואית (הר"י).

עדכון ראשון: 22:04

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully