וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ושוב: חיילים לקו בדיזנטריה בבסיס צה"ל

20.5.2010 / 17:28

בתוך פחות משבוע אובחנו שוב חיילים של צה"ל כחולים במחלת המעיים דיזנטריה. הפעם תקפה המחלה כ-150 חיילים מבסיס האימונים של חטיבת גולני. בתחילת השבוע דווח על מקרה דומה בבסיס צבאי בדרום

כ-150 חיילים המשרתים בבסיס האימונים של חטיבת גולני לקו במחלת מעיים המכונה דיזנטריה. כל החיילים נבדקו ואובחנו כלוקים במחלה, אולם עד כה איש מהם לא נזקק לפינוי לבית החולים.

בעקבות המקרה הורה קצין רפואה ראשי של צה"ל, תת-אלוף נחמן אש, על הקמת צוות חקירה מיוחד לבירור נסיבות המחלה. כמו כן, הוא הורה לנקוט במספר צעדים למניעת התפשטות המחלה. בין היתר, עולה החשד לבעיה תברואתית בבסיס או למזון מקולקל אותו אכלו החיילים.

בתחילת השבוע אובחנו כ-100 חיילים המשרתים בבסיס ההנדסה צבאית בדרום הארץ, כלוקים בקלקול קיבה. מדובר בבסיס ללימודי מקצועות ההנדסה הקרבית בצוקי עבדה.

תת אלוף אש הורה גם במקרה זה לצוות מומחים לערוך בדיקות בתחום האפידמיולוגיה בבסיס. לדברי גורמים בצה"ל, תא"ל אש נקט בהליך זה על מנת לבדוק את נסיבות התחלואה, ומפקדת הבסיס נוקטת בפעולות המתחייבות על מנת למנוע את התפשטותה.

מחלת הדיזנטריה היא מחלת מעיים הנובעת מזיהום במערכת העיכול. היא מאופיינת בשלשולים וחום גבוה. המחלה מדבקת מאוד ושכיחה בעיקר בחודשי הקיץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully