וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטינים: אבו טיר הורחק מי-ם לצמיתות

איילה חננאל וניר יהב

21.5.2010 / 0:11

מקורות פלסטינים טוענים כי בכיר חמאס מוחמד אבו טיר, ששוחרר מהכלא הישראלי לאחר ארבע שנים, קיבל צו הרחקה מירושלים ושעליו לעזוב את י-ם בתוך חודש. הסיבה: התמודדותו לפרלמנט הפלסטיני

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק)

מקורות פלסטינים מסרו אמש (חמישי) כי בכיר חמאס מוחמד אבו טיר, ששוחרר אתמול מהכלא הישראלי לאחר ארבע שנים, קיבל צו הרחקה מירושלים. על פי המקורות, המשטרה החליטה להרחיק את אבו טיר מירושלים בטענה שהוא "איבד את זכותו להתגורר במזרח ירושלים לאחר שהתמודד בבחירות לפרלמנט הפלסטיני". על אבו טיר לצאת מהעיר תוך חודש בדיוק.

מוקדם יותר פרצו פעילי תנועת "ארץ ישראל שלנו" בראשות איתמר בן גביר למתחם המשטרה במגרש הרוסים בירושלים וניסו לתקוף את אבו טיר תוך שהם צועקים: "מחבל, בכל מדינה נורמלית היו תולים אותך, שתהיה כפרה על גלעד שליט". כוח המשטרה הבריח את אבו טיר מהמקום.

אבו טיר זומן אחר הצהריים לחקירה בתחנת המשטרה שבמגרש הרוסים בירושלים. עד כה לא ברורות הסיבות לזימון אבו טיר לחקירה, אולם ייתכן כי זומן בשל הראיונות שהעניק לכלי התקשורת וההתבטאויות שלו באותם ראיונות. אבו טיר שוחרר בשעות הבוקר ממאסר של כמעט ארבע שנים בכלא נפחא שבדרום. במשטרת מחוז ירושלים סירבו לפרט מדוע זומן אבו טיר לחקירה.

לאחר שובו מהמאסר לביתו התראיין אבו טיר למספר כלי תקשורת. בראיונות אמר אבו טיר בין היתר כי הוא "היה רוצה שגלעד שליט ישוחרר, כמו גם כל האסירים הפלסטינים". לדבריו, מנהיגי ישראל אינם מעוניינים בעסקה לשחרורו של שליט והם היו אלו שטרפדו אותה. כמו כן קרא אבו טיר למנהיגי ישראל "להיות מציאותיים" בטיפול בסוגיית שליט ולהבין כי הוא לא ישוחרר כל עוד יושבים בכלא אלפי אסירים פלסטינים.

אבו טיר, מבכירי חמאס בגדה היה כלוא בישראל מאז חודש יוני 2006, ושוחרר הבוקר לאחר שסיים לרצות את תקופת מאסרו. אחרי שיצא מהכלא הועבר אבו טיר לבית המעצר ב"מגרש הרוסים" בירושלים, שם עבר תהליכי שחרור אחרונים. מבית המעצר הוא עשה את דרכו לביתו בשכונת צו?ר באה?ר במזרח ירושלים, שם התקבל בהתלהבות. כאמור, אבו טיר התבקש לשוב למקום ממנו יצא לחופשי על מנת לעבור חקירה בנושא שטרם ידוע.

לאחר דבריו אמרו במטה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט: "אנחנו מבינים שוב שאנחנו שחקנים בתיאטרון האבסורד של מדינת ישראל. בהנחה שאנחנו מדינת חוק, ולכן אנו מוגבלים ביכולת להפעיל מנופי לחץ – אין לנו ברירה אלא להבין שהמחויבות שלנו כלפי החייל גלעד שליט דורשת מאיתנו לשלם מחיר יקר, אם בכלל קוראים לזה מחיר, להיענות לדרישות חמאס ולהחזיר את גלעד הביתה. אסירים אנחנו לא יכולים להחזיק, כספים וסחורות אנחנו לא יכולים להפסיק להעביר. מה שקורה היום הוא לא רק טירוף מערכות או חוסר מנהיגות וזלזול בברית שבין המדינה לבניה, אלא טירוף ערכים".

עדכון ראשון : 17:06

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully