וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך ב-5 ימים מעצר אמיר מח'ול החשוד בריגול

גלעד גרוסמן ואיילה חננאל

20.5.2010 / 15:26

בית המשפט האריך בחמישה ימים את מעצרו של הפעיל הפוליטי ובשלושה ימים את מעצרו של עומר סעיד החשודים בביצוע עבירות ביטחוניות. הוארך תוקף צו איסור הפרסום על פרטי הפרשה

בית משפט השלום בפתח תקווה האריך היום (חמישי) את מעצרם של עומר רדואן סעיד עבדו ואמיר מח'ול, החשודים בביצוע עבירות ביטחוניות חמורות, ובכללן ריגול חמור ומגע עם סוכן חוץ מטעם חיזבאללה. מעצרו של מח'ול הוארך בחמישה ימים, ומעצרו של סעיד הוארך בשלושה ימים. הדיון התקיים בדלתיים סגורות. צו איסור הפרסום על פרטי חקירת הפרשה שהיה אמור לפוג מחר הוארך עד יום שני.

בשבוע שעבר האריך בית משפט בשישה ימים את מעצרם של השניים. מחוץ לבית המשפט קיימו מאות בני אדם, יהודים וערבים, אנשים מתחום האקדמיה ופעילים פוליטיים, משמרת מחאה נגד מעצרם של השניים.

משתתפי משמרת המחאה שהגיעו לבית המשפט יצאו בקריאה לביטול איפול הפרטים שהובילו למעצר, תחת הכותרת "מנגנוני החושך פועלים לאור יום". לדברי מארגני המחאה, מטרתם להפגין את הנחישות במאבק נגד "משטר השב"כ הישראלי". עוד הוסיפו אנשי הקבוצה המובילה את המחאה, כי "פעילים פוליטיים פלסטינים מופחדים, מגורשים, מועלמים או נעצרים ודבר מעצרם מושתק. פגישות פוליטיות או פגישות עם נציגי ארגוני זכויות אדם מוגדרות כסכנה לבטחון המדינה".

השניים, אזרחים ערבים ישראלים, נעצרו לפני כשבועיים. מח'ול נחשב לאחד מבכירי המגזר הערבי, והוא מכהן כמנכ"ל "איתיג'אה" – ארגון הגג של העמותות הערביות בישראל וכיו"ר הוועד הציבורי להגנה על החירויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully