וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: באקדמיה מעדיפים טוויטר על פייסבוק

גיל סימה

20.5.2010 / 14:19

לפי מחקר חדש שנערך באוניברסיטת ת"א, הרשת החברתית טוויטר אומצה באקדמיה הישראלית, בעוד השימוש בפייסבוק מועט ושמרני. בנוסף, נמצאו הבדלים בין אוניברסיטאות למכללות

הרשתות החברתיות משתלטות גם על האקדמיה: מחקר שבחן את השתלבות האקדמיה בעולם הרשתות החברתיות מצא הבדלים בולטים בשימוש בהן בין המכללות לאוניברסיטאות. "הטוויטר אומץ, גם בפייסבוק נמשכת פתיחת החשבונות, אך השימוש בהם מועט ושמרני", אמרו עורכי המחקר מבית הספר לחינוך באוניברסיטת תל אביב. החוקרים בדקו את הפעילות במעל ל-70 חשבונות פייסבוק וטוויטר של גופים רשמיים במוסדות האקדמיה בארץ.

החוקרים הופתעו לגלות כי דווקא הטוויטר, הנחשב לרשת החברתית העדכנית יותר, הפך לחלק בלתי נפרד מהמוסדות האקדמיים, זאת לעומת הפייסבוק הוותיק. "ההסבר לכך יכול להיות נעוץ בפריצתה של טוויטר לתקשורת הישראלית באמצע 2009, בימי הקרב המתוקשר בין אשטון קוצ'ר ל-CNN וההפגנות באירן", הסביר ארנון הרשקוביץ, מעורכי המחקר החושף לראשונה את האופן בו משתמשת האקדמיה הישראלית ברשתות החברתיות.

במסגרת המחקר נבחנו, בין השאר, ה"ציוצים" ברשת הטוויטר. מן הממצאים עולה, כי גם במסגרת עדכנית זו האוניברסיטאות המשיכו את דרכן הרצינית כשרק רבע מאותם "ציוצים" היו בעלי אופי חברתי. דווקא המכללות הפכו לפתוחות חברתית יותר לכל אותן רשתות כשעורכי המחקר הסבירו זאת בהבדלים המהותיים הקיימים בין שני המוסדות האקדמיים. "האוניברסיטאות נמצאות בחזית המחקר, ואילו המכללות מצטיינות בסגולות חברתיות חזקות", אמרו.

עוד עולה מהממצאים, כי ככל שהחשבון פעיל יותר, הוא גם יותר מקושר. עם זאת, למרות השימוש ברשתות, האוניברסיטאות כמעט אינן עושות שימוש בעזרי התוכן הנלווים כדוגמת האפשרות להעלאת תמונות והקישורים לסרטוני הווידאו. "אפשר לזהות ניצנים של פתיחות ושל שימוש חדשני ברשתות החברתיות, אך התמונה הגדולה היא עדיין של שמרנות", סיכמו החוקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully