וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם בריאות הנפש תעבור הפרטה?

אריאל נוי

20.5.2010 / 13:48

סגן שר הבריאות צפוי להכריע האם תבוצע רפורמה בבריאות הנפש, כך שהסמכות והאחריות על הנושא תועבר לידי קופות החולים

דיון מיוחד בנושא הרפורמה בבריאות הנפש מתקיים היום (חמישי) בבית החולים שיבא בתל השומר. במסגרת הדיון, שהתקיים לבקשת סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, תיבחן האפשרות להעביר את שירותי בריאות הנפש לאחריות קופות החולים ולסמכותן. ליצמן מבקש להכריע בנושא לאחר שזה לא הוסדר במשך 15 שנים, מאז נחקק חוק הבריאות הממלכתי. ממשרד הבריאות נמסר שסגן השר מתכוון לקבל החלטה סופית בנושא בתום הדיונים.

הדיונים בתל השומר נערכים למרות שכבר לפני שלוש שנים נחתם הסכם, שקבע כי החל מה-1 בינואר 2007 תועבר מלוא האחריות הביטוחית על שירותי בריאות הנפש ממשרד הבריאות לידי קופות החולים. לפי אותו הסכם, האחריות הייתה אמורה לכלול גם את האשפוזים הפסיכיאטריים, בעוד שמשרד הבריאות אמור היה להישאר אחראי על שיקום ושילוב נכי נפש בקהילה, גמילה מסמים וטיפול בהתמכרויות.

מהלך הרפורמה מעוכב במשך שנים, בשל הסתייגויות שונות של עובדי המרפאות, שחששו לאבד את מקום עבודתם, כמו של חברי כנסת שונים שטענו שמהלך זה מהווה "הפרטה של פקטור חיוני במערכת הבריאות בקופות החולים".

מול המתנגדים למהלך, טוענים התומכים ברפורמה שהיא אמורה להביא לטיפול יעיל ולשילוב של מטופלי הנפש בקהילות המקומיות, זאת במקום אשפוזם במוסדות או בתי חולים פסיכיאטריים. לדבריהם, יש לאפשר לפגועי הנפש לנהל חיי שגרה נורמלים ולהיטמע בקהילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully