וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב שפירא: "לא רוצים לאיים על אף אחד"

20.5.2010 / 12:17

ראש ישיבת עוד יוסף חי ביצהר, אשר רבים האשימו כי קרא לביצוע אירועי תג מחיר, הפיץ סרטון בו הכחיש את הדברים ואמר שוב כי מדובר ב"ערבות הדדית" בלבד. " איננו רוצים מאזן אימה, בטח לא מול יהודים"

ראש ישיבת עוד יוסף חי ביצהר הרב יצחק שפירא הוציא השבוע סרטון וידאו שבו הוא מנסה להסביר את דבריו מיום ראשון בו קרא "להגיב על פגיעה בכל יהודי" - קריאה שהתפרשה כקריאה לתג מחיר. בסרטון שיצא לפני כיומיים על ידי אנשי העלון "הקול היהודי", המופץ בקרב מתנחלים ופעילי ימין באינטרנט, חזר הרב שפירא על דבריו כאילו לא מדובר ב'תג מחיר' אלא ב'ערבות הדדית' כהגדרתו.

"איננו רוצים מאזן אימה, בטח לא מול יהודים", אמר הרב שפירא, ייתכן ברמיזה כלפיי אירועי אלימות של מתנחלים כנגד חיילי צה"ל, "אנחנו לא מאיימים, לא רוצים לאיים ולא רוצים שיהודים ישתכנעו בגלל שהם מפוחדים. אנחנו רוצים ההיפך - ערבות הדדית ואיכפתיות של יהודים אחד מהשני. כשגבעה אחת נהרסת, כל הגבעות וכל היישובים אמורים לחשוב איך איכפת להם מהמצב הזה ומה הם עושים".

כזכור, ביום ראשון השבוע, נשא הרב שפירא דברים במהלך אירוע בישיבה ביצהר, שנערך בעקבות הוצאת צו ההריסה לישיבה. בין היתר אמר שפירא כי "לא ייתכן שבאים לתקוף גבעה אחת והגבעה או היישוב שלידה יישן. צריכה להיות פעולה משותפת על כל גבעה ביהודה ושומרון ובכל יו"ש צריכה להיות תגובה לפי העניין. לא רק ביהודה ושומרון צריכה להיות ערבות הדדית, אלא גם בירושלים, בגליל ובנגב. בכל מקום צריכה להיות ערבות הדדית, וכשנפגע מישהו במקום אחד, צריכה להיות תגובה בכל מקום".

דבריו של שפירא עוררו סערה, והיו זאת כקריאה ואישור חד משמעי לביצוע פעולות תג מחיר. בעקבות דבריו של הרב, מזכ"ל תנועת שלום עכשיו יריב אופנהיימר אף פנה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לפתוח בחקירה כנגד שפירא בחשד להסתה לאלימות.

בעבר נעצר הרב שפירא בעצמו במסגרת חקירת הצתת המסגד בכפר יאסוף, ביחד עם עוד מספר תלמידיו. לבסוף שוחררו כל העצורים, כולל שפירא, לאחר שלא נמצאו די ראיות להעמידם לדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully