וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו טיר בבית: "הייתי רוצה ששליט ישוחרר"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

20.5.2010 / 12:23

בכיר חמאס שוחרר מהכלא הישראלי לאחר 4 שנים. עם הגעתו לביתו במזרח ירושלים, הוא הצהיר כי ישראל היא זו שטרפדה את העסקה לשחרור גלעד שליט והביע תקווה שהחייל הישראלי ישוחרר יחד עם האסירים הפלסטינים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק)

מחמוד אבו טיר, מבכירי חמאס בגדה שהיה כלוא בישראל מאז חודש יוני 2006, השתחרר הבוקר (חמישי) מכלא נפחא בדרום, לאחר שסיים לרצות את תקופת מאסרו. אחרי שיצא מהכלא הועבר אבו טיר לבית המעצר ב"מגרש הרוסים" בירושלים, שם עבר תהליכי שחרור אחרונים. מבית המעצר הוא עשה את דרכו לביתו בשכונת צו?ר באה?ר במזרח ירושלים, שם התקבל בהתלהבות.

עם שובו לביתו אמר אבו טיר כי הוא "היה רוצה שגלעד שליט ישוחרר, כמו גם כל האסירים הפלסטינים". לדבריו, מנהיגי ישראל אינם מעוניינים בעסקה לשחרורו של שליט והם היו אלו שטרפדו אותה. אבו טיר קרא למנהיגי ישראל "להיות מציאותיים" בטיפול בסוגיית שליט ולהבין כי הוא לא ישוחרר כל עוד יושבים בכלא אלפי אסירים פלסטינים.

אבו טיר נעצר לאחר חטיפת גלעד שליט במסגרת מבצע רחב היקף של צה"ל, במהלכו נעצרו 65 פעילים מרכזיים בזרוע הפוליטית של חמאס בגדה המערבית ובמזרח ירושלים. אבו טיר כיהן בזמן מעצרו כחבר פרלמנט מטעם חמאס בממשלת רמאללה. הוא מוכר בזכות זקנו הצבוע בחינה כתומה, מכיוון שכך לטענתו נהגו לעשות הנביא מוחמד ותלמידיו. בזכות המראה הזה הוא אף זכה לחיקוי בתוכנית הסאטירה "ארץ נהדרת".

במטה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט הגיבו בזעם על שחרורו של אבו טיר. לדברי שמשון ליבמן, ראש מטה המאבק, "אנחנו מבינים שוב שאנחנו שחקנים בתיאטרון האבסורד של מדינת ישראל. בהנחה שאנחנו מדינת חוק, ולכן אנו מוגבלים ביכולת להפעיל מנופי לחץ – אין לנו ברירה אלא להבין שהמחויבות שלנו כלפי החייל גלעד שליט דורשת מאיתנו לשלם מחיר יקר, אם בכלל קוראים לזה מחיר, להיענות לדרישות חמאס ולהחזיר את גלעד הביתה. אסירים אנחנו לא יכולים להחזיק, כספים וסחורות אנחנו לא יכולים להפסיק להעביר. מה שקורה היום הוא לא רק טירוף מערכות או חוסר מנהיגות וזלזול בברית שבין המדינה לבניה, אלא טירוף ערכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully