וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת תנסה להרגיע המתיחות בין סוריה לישראל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

20.5.2010 / 12:23

לפי דיווח בעיתון סורי, שר החוץ הצרפתי יבקר בסוף השבוע בדמשק ובביירות בניסיון להרגיע את המתיחות שנוצרה באזור בעקבות הדיווחים לפיהם סוריה העבירה טילי סקאד לחיזבאללה

שר החוץ הצרפתי ברנאר קושנר צפוי להגיע לדמשק ביום שבת כדי להרגיע את המתיחות בין ישראל לסוריה. כך דיווחו היום (חמישי) מקורות צרפתיים רשמיים לעיתון הסורי "אל-ווטן". לדברי המקורות, קושנר יישא עמו "מסר הרגעה" לנשיא בשאר אסד. המקורות הוסיפו, כי המתיחות בין המדינות התגברה בעיקר על רקע הדיווחים לפיהם סוריה העבירה טילי סקאד לחיזבאללה.

לפי הדיווח בעיתון, קושנר צפוי להיפגש בסוריה עם הנשיא בשאר אסד ועם שר החוץ וואליד מועלם ולאחר הפגישה עמם להמשיך ללבנון. בהגיעו לביירות, ייפגש קושנר עם עמיתו עלי שאמי וכן עם נשיא המדינה מישל סלימאן, ראש הממשלה סעד חרירי ויו"ר הפרלמנט נביה ברי.

לשכת נשיא המדינה שמעון פרס פרסמה השבוע הודעה בה נאמר, כי "פני ישראל לשלום. אנו מוכנים לשיחות שלום מיידיות עם הסורים, אולם ישראל לא תהיה מוכנה שסוריה תמשיך לרקוד על שתי החתונות. מצד אחד תדרוש נסיגה מרמת הגולן ומצד שני תציב טילים אירניים על הרי הצפון ותמשיך לתמוך בטרור חיזבאללה וחמאס. ישראל לא תהיה מוכנה לשיחות שלום תחת איומים". עוד נכתב בהודעה, כי "ישראל אינה מתכננת לתקוף את סוריה ואין בכוונתה להוביל להסלמה בגבול הצפון".

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully