וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס לאובמה: כל הסדר מדיני בלעדינו - ייכשל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

20.5.2010 / 9:37

לדברי בכיר חמאס אחמד יוסוף, הארגון הבהיר לארה"ב שעליו להיות חלק מכל הסדר מדיני בין ישראל לפלסטינים. במסר שהועבר לאובמה גם נאמר: "חמאס לא יהווה מכשול בפני כל תכנית שלום שתוביל להקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67'"

ד"ר אחמד יוסוף, בכיר חמאס ויועצו המדיני של ראש ממשלת חמאס איסמעיל הניה, גילה היום (חמישי) כי במסר שהעביר חמאס לנשיא ארה"ב ברק אובמה נאמר בין השאר כי "כל פשרה מדינית לסכסוך הישראלי-פלסטיני שלא תכלול את חמאס בתוכו, תיכשל". בראיון לעיתון "אל-חיאת", הרואה אור בלונדון, אמר עוד ד"ר יוסוף כי במסר שהועבר, הביע ארגונו הערכה למגמה החדשה של הממשל האמריקאי עליה הכריז אובמה בנאומו בקהיר.

"קראנו לאובמה גם לפתוח באופן מיידי ערוצי קשר עם חמאס", הוסיף ד"ר יוסוף, הנחשב לאחד המנהיגים המתונים של הארגון הפלסטיני. "הבהרנו לו שלא נהווה מכשול בפני כל תכנית שלום שתוביל להקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67' ושבירתה ירושלים". לדבריו, כל פתרון מדיני שלא יכלול את ארגונו ייכשל "משום שחמאס מייצג את מרבית העם הפלסטיני, ולפיכך כל פתרון מדיני חייב לקחת אותו בחשבון".

"בנוסף, ביקשנו מאובמה להסתכל על המציאות בשטח ולהשקיע את מירב מאמציו להקמת מדינה פלסטינית", ציין ד"ר יוסוף. "קראנו לו גם לפעול להסרת המצור על העם הפלסטיני, בעיקר ברצועת עזה, ולפעול להפסקת הסבל של הפלסטינים כתוצאה ממצור זה. בנוסף לכך קראנו לו לתמוך בעם הפלסטיני ובדרישותיו הלגיטימיות".

לפני כשבוע קראו נשיאי טורקיה ורוסיה לשתף את חמאס בתהליך השלום במזרח התיכון. בתגובה אמר בכיר חמאס סלאח ברדוויל כי דברים אלו מהווים "הערכה אמיתית להשפעה המדינית של הארגון". לדבריו, חמאס מייצג את העם הפלסטיני והדבר הוכח בבחירות ובשטח. ברדוויל אמר עוד כי הוא צופה שמדינות נוספות יילכו בדרכן של טורקיה ורוסיה ויכירו בחמאס. "חמאס הצליח לבסס את מעמדו בזירה הבינלאומית", הוסיף.

במקביל לדברים אלו, ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר עם השליח האמריקאי למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל, שהגיע שלשום לישראל לסבב שני של שיחות הקירבה. בפגישה השתתף גם שר הביטחון, אהוד ברק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully