וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה צריך לדאוג

יעקב אחימאיר

20.5.2010 / 7:46

הבחירות המקדימות שהתקיימו אתמול בארה"ב היו "חזרה כללית" לקראת בחירות אמצע?הכהונה לשני בתי המחוקקים שיתקיימו בחודש נובמבר הקרוב. בנובמבר יעמדו לבחירה כל 435 חברי הקונגרס ושליש מקרב 100 הסנאטורים. אבל אפשר לראות רמז לצפוי עקב התוצאות של ההצבעה בבחירות המקדימות אתמול, ובייחוד במה שהתרחש במדינת פנסילבניה: הסנאטור הוותיק ארלן ספקטר כבר איבד את מקומו בסנאט ולא ישוב בנובמבר הקרוב לייצג את פנסילבניה בגבעת הקפיטול.

ספקטר, יהודי בן 80, הסנאטור שייצג את פנסילבניה בפרק זמן שיא של חמש תקופות כהונה, איבד בבחירות המקדימות את מקומו לג'ו סיסטק, שיתמודד על מקום בסנאט מול יריב רפובליקני. בעוכריו של ספקטר היתה החלטתו אשתקד לשנות את נאמנותו המפלגתית, ועריקתו מן המפלגה הרפובליקנית למפלגה הדמוקרטית. הוא עשה זאת בלא שהיטיב להציג נימוק ערכי לסיבת עריקתו, ועל כן המצביעים אתמול הענישו אותו.

ספקטר נודע, בין השאר, כמצדד נלהב בהסדר שלום בין ישראל לסוריה, ואחת לשנה לערך נהג לערוך מסע דילוגים פרטי בין ירושלים לדמשק. לזכותו ייאמר כי לא חשף במהלך מסעותיו את תוכן שיחותיו עם מנהיגי ישראל וסוריה.

אבל מהו לקח הפסדו אתמול לפוליטיקה של ארה"ב? זהו אות שאינו מבשר טובות לנשיא אובאמה לקראת בחירות נובמבר, שיהיו לשני בתי המחוקקים: הלוא הנשיא אובמה תמך במירוץ של ספקטר הדמוקרט לכהונה שישית, אבל המצביעים לא נענו לו. על תוצאה אחת, בנובמבר השנה, מסכימים בארה"ב: הרוב הדמוקרטי, לפחות בבית הנבחרים, יצטמצם. וקיימת אפשרות כי אף יוחלף ברוב למפלגה הרפובליקנית.

  • עוד באותו נושא:
  • ברק אובמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully