וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההצעות להקמת עיר הבה"דים- בסוף השנה

רמי שני

20.5.2010 / 6:39

משרד הביטחון העביר את מסמכי המכרז להקמת עיר הבה"דים בנגב לחמש החברות שעברו את שלב המיון המוקדם. החברות צפויות להעביר את הצעותיהן לקראת סוף השנה

משרד הביטחון העביר לפני החג את מסמכי מכרז המיליארדים להקמת קריית ההדרכה בצומת הנגב. זאת לאחר שחמש קבוצות עברו את שלב המיון המוקדם (PQ) במכרז: אפריקה ישראל – אלקטרה, שפיר הנדסה אזרחית וימית, א. דורי – מבני תעשיה – אלטל, אשטרום – שיכון ובינוי – G4S ומנרב אחזקות. הגשת הצעות המתמודדות צפויה לקראת סוף השנה. מסמכי המכרזים כוללים 20 ספרים וכ-8000 עמודים.

אל קריית ההדרכה של צה"ל, שתוקם בצומת הנגב על שטח של 1600 דונם, יועברו ממרכז הארץ כלל בסיסי ההדרכה המכשירים את תומכי הלחימה בצה"ל בתחומי הרפואה, לוגיסטיקה, חימוש, משאבי אנוש, תיאום וקישור, משטרה צבאית, חינוך ותקשוב. קריית ההדרכה תכשיר מדי שנה עשרות אלפי חיילים למקצועות תומכי הלחימה. הקריה תוקם בשיטה בה הזכיין יקים, יתפעל, ויתחזק את קריית ההדרכה לפרק זמן ארוך. במסגרת זו יועברו לאחריות הזכיין פעולות המבוצעות כיום על ידי צה"ל ושאינם בליבת העשייה הצבאית. במשרד הביטחון אומרים, ששימוש בשיטה זו, יחד עם גודל הפרויקט ומיקומו יהווה מנוף רחב להתיישבות בנגב ויביא לייצור תעסוקה רבה לתושבי הנגב הן בשלב ההקמה והן בשלב התפעול במשך עשרות השנים הבאות.

למסמכי המכרז הוכנסו מספר הנחיות ייחודיות שמטרתן לעודד את הפעילות הכלכלית בישראל ובנגב. מדובר בדרישה לשיתוף פעולה תעשייתי ורכש גומלין שעל הזכיין לבצע בארץ בגין טובין שייובאו מחו"ל לקריית ההדרכה. כמו כן, קיימות דרישות להעסקת עובדים תושבי הדרום בהיקף ניכר, הזכיין יתחייב לתת דגש לפתרונות בינוי התורמים לאיכות הסביבה וכדומה. לצד זאת, תהיה אפשרות לזכיין לבצע חלק מהשירותים בתחומי הרשויות הסמוכות. הוא גם יתבקש להעסיק מספר נמוך של עובדים שניתן לגייסם לשירות מילואים, על מנת להבטיח רציפות בהפעלת המחנה הצבאי בשעת חירום.

עבודות העפר בשטח בו תוקם קריית ההדרכה בצומת הנגב נמשכו למעלה משנה והסתיימו לאחרונה. בכדי להאיץ את לוחות הזמנים לאכלוס קריית ההדרכה הוחלט במשרד הביטחון כי במקביל להליך בחירת הזכיין להקמת ותפעול קריית ההדרכה ולאחר אישורה של התוכנית הסטטוטורית לקריית ההדרכה, יפורסמו המכרזים להקמת תשתיות חשמל, מים ותקשורת שביצועם יסתיים עד לבחירת זכיין להקמת הקריה.

"מערכת הביטחון רואה במעבר צה"ל לנגב צעד אסטרטגי למדינת ישראל, הנגב ומערכת הביטחון" אמר השבוע מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (מיל.) אודי שני, "פרסום השלב המרכזי במכרז להקמת קריית ההדרכה מהווה נקודת אל – חזור להעברת בסיסי ההדרכה לנגב, ומהווה עוד הוכחה לכך שלמרות הספקנות של גורמים שונים, מערכת הביטחון נחושה להשלים את המעבר לנגב, ובכלל זה גם העברת בסיסי חיל המודיעין ואגף התקשוב לנגב".

מי שהביעו היום תרעומת על פרסום המכרז הם חברי התאחדות הקבלנים אשר מוחים על הבעיה שעשוייה להיווצר, לטענתם, עקב שחיקת קבלני המשנה בתנאי המכרז הקיימים: "בפגישה שנערכה בינינו ובין שר הביטחון אהוד ברק ומנכ"ל משרדו פנחס בוכריס הובטח למצוא דרך לשילוב קבלני משנה ישראליים בפרויקט", אומר אשר גרין, סגן נשיא התאחדות הקבלנים ויו"ר אגף בניה חוזית. "דרישותינו נענו למעשה בסירוב בטענה שהן מנוגדות לעקרונות הסף של ה-PPP, דהיינו, הם לא יתערבו בדרך התנהלות הזכיין".

בהתאחדות טוענים עוד כי תנאי המכרז הקיימים עומדים בניגוד להצהרות הממשלה בדבר מניעת העסקת עובדים זרים ועידוד העסקת עובדים מקומיים: "יד אחת מרימה קמפיין שקורא להעסיק עובדים ישראליים והיד השנייה מעודדת העסקת עובדים זרים בפרויקט ענק של הממשלה. עושים צחוק מהאזרחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully