וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרצים במכללת ספיר יפתחו היום בשביתה

גיל סימה

20.5.2010 / 0:03

ארגון הסגל האקדמי במכללה הסמוכה לשדרות ישבית את הלימודים למשך יומיים, במחאה על תנאי העסקת המרצים. ההנהלה: "הם מקבלים שכר גבוה, זו היתממות לשמה"

איומי המרצים במכללת ספיר לפתוח בשביתה כוללת יתממשו החל מהבוקר (חמישי), וארגון הסגל האקדמי במכללה ישבית את הלימודים במשך יומיים. זאת במחאה על תנאי העסקתם של המרצים.

מרצי המכללה, הסמוכה לשדרות, נאבקים זה למעלה משנה וחצי להשגת הסכם עבודה חדש, ובתום חופשת הפסח עלה המו"מ בין הצדדים על שרטון. מקורו של הסכסוך הוא בעובדה שכ-85% מהמרצים מועסקים במכללה על תקן של מרצים מן החוץ. לטענתם, תנאי ההעסקה שלהם אינם עולים בקנה אחד עם תנאי מרצים אחרים, המועסקים במכללות ציבוריות שונות.

נדמה היה שבמגעים בין הצדדים הושגה הסכמה, כשנשיא המכללה פרופ' זאב צחור חתם על מסמך הבנות עם ארגון הסגל. הצדדים היו בטוחים שבכך הם הגיעו לפתרון המיוחל, אך הוועד המנהל של המכללה דחה את המסמך משזה הגיע לידיו, בטענה שלסיכום יש משמעות תקציבית נכבדת המחייבת דיון נוסף בוועדה לתקצוב ובקרה.

ארגון הסגל הגיב בזעם על הדברים, בעיקר נוכח העובדה שהמסמך הציג הבנות שאושרו על ידי נשיא המכללה. "מבחינתנו מדובר בשביתת אזהרה", אמרה ד"ר תמי רזי, מרצה בבית הספר לתקשורת וחברה בארגון הסגל. "חשוב לנו לנהוג באחריות, ואנחנו קוראים להנהלה לשוב ולכבד את ההסכם עליו חתום נשיא המכללה. אנחנו מקווים שההנהלה תתעשת, ובינתיים אנו מתכוונים לשקול את צעדינו, לרבות החרפתם".

מאגודת הסטודנטים במכללה נמסר, כי הם מקווים שהצדדים יחזרו לשולחן המו"מ, כדי שהשביתה לא תיעשה על חשבונם. במכללה ציינו כי הם מצרים על הניסיונות לשבש את הלימודים. "המרצים במכללה מקבלים את השכר הטוב ביותר מבין כל המוסדות, ולכן הלימודים יתקיימו כסדרם. אנחנו מעריכים שארגון הסגל הוא מיעוט קיצוני אשר אינו זוכר לתמיכה מרוב המרצים ומרצה שלא יופיע לשיעור – שכרו ינוכה. הוועד מודע לכך שהפרוצדורה לקבלת החלטות נתונה בידי הממונה על השכר במשרד האוצר, הנהלת המכללה והות"ת. יש כאן היתממות לשמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully