וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: מברך על טיוטת הסנקציות נגד אירן

נשיא ארה"ב בירך על הצלחת חמש החברות הקבועות של מועצת הביטחון לגבש חבילת סנקציות נגד טהרן. לדבריו, על אירן "לעמוד בהתחייבויותיה הבינלאומיות" ולהפסיק את העשרת האורניום

נשיא ארצות הברית ברק אובמה שיבח הערב (רביעי) חבילת הסנקציות נגד אירן שגיבשו החברות הקבועות במועצת הביטחון של האו"ם, וקרא לאירן "לעמוד בהתחייבויותיה הבינלאומיות" ולהפסיק את העשרת האורניום.

חברות מועצת הביטחון של האו"ם התכנסו במהלך הלילה כדי לקבל לידיהן את טיוטת ההחלטה על הסנקציות נגד אירן. הטיוטה, שכוללת עשרה עמודים, זכתה להסכמתן של חמש החברות הקבועות במועב"ט - ארה"ב, בריטניה, צרפת, סין ורוסיה - וכן להסכמה של גרמניה..

הטיוטה מכילה הצעה להרחבת אמברגו הנשק על אירן, הגבלות על ארגונים הקשורים למשמרות המהפכה, הרחבת צעדי ענישה נגד תעשיות שונות באירן, והגבלות על הבנקים האירניים. כמו כן, קוראת הטיוטה להקמת משטר פיקוח בינלאומי על תוכניות הגרעין והטילים של אירן.

באירן תקפו בתגובה את כוונת המעצמות להטיל נגדה סנקציות חריפות. שר החוץ האירני מנושהר מותקי התייחס אחר הצהריים לטיוטת הסנקציות וטען כי היא לעולם לא תאושר על ידי מועצת הביטחון של האו"ם. "אין שום סיכוי להסכם החדש. בואו לא ניקח את העניין ברצינות". מותקי הוסיף כי עסקת העשרת האורניום שנחתמה בתחילת השבוע בין אירן, ברזיל וטורקיה "תצא לפועל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully