וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

ד"ר איל נחמיאס

18.5.2010 / 16:45

הכלבה משתינה על הכלב? רוצים לדעת מתי צריך להגיד לגור "ביזי-ביזי"? ד"ר איל נחמיאס, וטרינר הבית של פורינה, מכין אתכם לחג

יש לי פינצרית מעורבת והיא צולעת על רגלה השמאלית. הרופא נותן לה כדורים אבל הם מאוד יקרים. האם יש אופציה זולה וטובה יותר?

הכדורים לטיפול בדלקות פרקים או בעיות במערכת השריר שלד הם תכשירים על בסיס קבוצת ה-NSAID כלומר תכשירים אנטי דלקתיים שאינם סטרואידים. תכשירים אלו מהווים בסיס חשוב לטיפול והם בטוחים לשימוש בחיות מחמד. קיימים תכשירים מקבילים לטיפול בבני אדם ואולי גם קצת זולים יותר אך אינם בטוחים לטיפול ועלולים לגרום להקאות, דימום מהקיבה ושלשול שחור. אישית לא ממליץ לנסות את החלופות האלו במיוחד לא לכלבים כל כך קטנים.

אימצתי כלבה יפיפיה בשם צ'ופה מצער בעלי חיים עוד שהייתה בגיל 4 שבועות. הבעיה היא שעד היום (7 חודשים) היא ממשיכה לעשות צרכים בבית, גם אם מוציאים אותה. ניסיתי עם עם עיתונים ועוד, אבל זה לא מצליח

ראשית אל יאוש – יש מספר כללים פשוטים רק תקראי בעיון ומלאי אחר ההוראות בדיוק. חשוב ליצור אצל הכלבה התניות חיוביות לעשיית צרכים בחוץ ולא ליצור פחדים או התניות שליליות לעשיית צרכים בבית.

טעות נפוצה היא לגעור או לכעוס או לתקן כלב כשהוא עושה בבית. המסקנה של הכלב היא לא לעשות פיפי בנוכחות הבעלים. התוצאה היא שגם לאחר טיול ארוך בחוץ הכלב לא עושה. כשחוזרים הביתה עושה במקום מוחבא מעינו של הבעלים. הסיבה, כאמור, היא התניה שלילית לעשיית צרכים ליד הבעלים.

יש לקחת שקית עם פרסים – הפשוט ביותר הוא לחתוך נקניקיה רגילה לחתיכות קטנות. לצאת עם הכלבה כל שעתיים או שלוש ולהביאה במהירות למקום בו נרצה להרגילה לעשות. להשתמש במילת עידוד כמו ביזי ביזי או פיפי קטן וכו' ברגע שעושה מיד לשבח ולתת פרס ולחזור הביתה. אחרי מספר פעמים הכלבה תקשר את הפרס הטעים עם היציאה בחוץ. חשוב מאוד שלא לתת לה פרסים בבית אלא לשמור אותם רק כשהיא עושה צרכים במקום הרצוי.

יש לי כלב קטן מעורב בן פחות משנה. אני גרה ב דירה שבה יש חצר משותפת עם השכנים שלהם כלבה מעוקרת בת בערך שלוש שלעיתים תוקפת אותו ומשתינה עליו. הכלב שלי זעק גם לאחר שהיא עזבה אותו. הכלב פיתח פחדים מפניה. מה אפשר לעשות?

התיאור שלך מתאים ליחסים בין כלבים החיים יחד בלהקה. בכל להקת כלבים יש מנהיג ונקבת אלפא שהיא דומיננטית יותר ויש את ה"נתינים" הנמוכים יותר בהיררכיה בלהקה. גורים , צעירים , כלבים חלשים יותר וכו' לרוב מקבלים דרגה נמוכה יותר ולכן זוכים ליחס כזה שכולל נשיכות במצבים של קירבה למזון, השתנה וכו'. הזעקה של הגור לרוב מעוררת תוקפנות נוספת ולמזלו אין עוד כלבים בלהקה כי אחרת סופו היה מר. אפשר להתייעץ עם יועץ לבעיות התנהגות ולקבל יעוץ מסודר כיצד לעבוד איתם ולמנוע פציעות מיותרות. לעת עתה רצוי לא להשאיר יחד ללא השגחה כדי להימנע מתאונות.

יש לי כלבת שיצו שמגרדת את רגל ונושכת אותה עד זוב דם קיבלה טיפול אנטיביוטי ולא עוזר. מה יכולה להיות הבעיה?

הכלבים מהגזע שיצו נוטים פעמים רבות לאלרגיה וגירודים. התופעה קרויה אטופיה (ATOPIC DERMATITIS ).במקרה ומדובר במחלה הזו יש טיפול מצוין תרופתי –שילוב של סטרואידים במינון נמוך עם מרכיב אנטי היסטמיני. טיפול משלים מצוין שעוזר למניעה ארוכת טווח והורדת מינון של תרופות אנטי אלרגיות הוא שימוש בתוסף מזון של חומצות שומן חיוניות כמו לדוגמא התוסף הקרוי דרמה קואט הניתן באופן נוזלי על המזון, המכיל אומגה 3 ויטמין E ואנטי אוקסידנטים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully