וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: פרס הציע את הגולן תמורת נתק מאירן

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

18.5.2010 / 9:53

נשיא סוריה בשאר אסד גילה בראיון לעיתון הלבנוני "א-ספיר" כי נשיא רוסיה דימיטרי מדבדב העביר לו מסר מנשיא המדינה שמעון פרס, לפיו ישראל מציעה לדמשק לסגת מרמת הגולן בתמורה לניתוק יחסיה של סוריה עם אירן וארגוני הטרור. בלשכת פרס סירבו להתייחס לנושא

נשיא סוריה בשאר אסד אמר הבוקר (שלישי) כי ישראל הציעה לדמשק לסגת מרמת הגולן בתמורה לניתוק יחסיה של סוריה עם אירן וארגוני הטרור. לדבריו, מאחורי ההצעה עומד נשיא המדינה שמעון פרס, והיא הועברה על ידי נשיא רוסיה דימיטרי מדבדב במהלך פגישתו עם אסד בדמשק בשבוע שעבר. בלשכת פרס סירבו להתייחס לנושא.

"תשובתנו להצעה הייתה ברורה", אמר אסד בראיון לעיתון הלבנוני "א-ספיר", "המציאות מוכיחה שישראל לא פועלת למען השלום". כשנשאל השליט הסורי על האיומים הישראליים בעקבות הדיווחים על העברת טילי סקאד מסוריה לידי חיזבאללה אמר אסד כי "עלינו לדאוג כשישראל שותקת ולא כשהיא מאיימת".

"אין לאיומים ששמענו ולטילי הסקאד שעליהם הם מדברים שום קשר לאפשרות שתפרוץ מלחמה", הוסיף אסד. "ניסיונות ההרגעה שבאו לאחרי האיומים – אין פירושם שהאפשרות להשגת שלום הולכת ומתקרבת".

"אין לנו אמון בישראלים", ציין הנשיא הסורי, והסביר שמשטרו נערך לאפשרות שתפרוץ מלחמה, כמו גם לאפשרות שיחודשו שיחות השלום: "אנחנו פועלים כך שנהיה מוכנים למלחמה ולשלום בכל רגע. הטעות שעושים רבים היא שהם מבטלים את אופציית ההתנגדות והופכים להיות אסירים של אופציית השלום. זאת למרות שעלינו להיות בשיא המוכנות לשתי האפשרויות גם יחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully