וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ כבל: "איציק ואקוניס גנבו חוק שלי"

פנחס וולף

18.5.2010 / 2:05

האם הפרת זכויות יוצרים הגיעה לכנסת? במכתב ששלח ח"כ איתן כבל לחברי הכנסת דליה איציק ואופיר אקוניס האשים כבל את השניים כי העתיקו חוק שלו והגישו אותו כשלהם

האם חברי כנסת העתיקו חוק שכבר קיים בספר החוקים? ח"כ איתן כבל (העבודה) האשים את יו"ר סיעת קדימה, ח"כ דליה איציק ואת יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד) בטענה שהם הגישו הצעת חוק זהה לחוק שהוא יזם, שאושר כבר לפני כחמש שנים בקריאה שניה ושלישית, והציגו אותה כהצעת חוק חדשה שהם יוזמיה. השניים טענו מנגד כי לא מדובר בחוק זהה אלא בתיקון לחוק שלו. יתכן שכבל אף יגיש תלונה בעניין לוועדת האתיקה של הכנסת.

במכתב ששיגר לשניים, תחת הכותרת "מעשה שלא יעשה" כתב כבל בין היתר כי, "נדהמתי לקרוא הבוקר (ב"ידיעות אחרונות" – פ"ו) על הצעת החוק 'החדשה' שלכם, ולפיה יוענק החזר כספי מלא על כל קנייה. כפי ששניכם יודעים היטב, את הצעת החוק הזו העברתי בשלוש קריאות, לאחר מאמצים רבים ומול סוללה של לוביסטים שעבדו נגדה כבר לפני כחמש שנים. כפי ששניכם יודעים היטב, הגשתי בג"ץ בנושא אי התקנת התקנות לביצוע החוק כבר לפני מספר חודשים והנושא אמור להידון בקרוב בבית המשפט". כבל המשיך וכתב כי "ועדת הכלכלה, בראשה עומד אופיר, הייתה אחת המשיבות לעתירה ודליה ודאי זוכרת את התכתובת הענפה ביני לבין משרד התמ"ת לגבי התקנת התקנות, כשכיהנה כיו"ר הכנסת".

"לקחתם את החוק שחוקקתי ביזע, שנלחמתי עליו ואני נלחם עליו עדיין למען אזרחי ישראל ומול כוחות אדירים, וניכסתם זאת לעצמכם. אני לעולם לא הייתי מעז לעשות זאת לאף אחד מחברי הבית", כתב כבל. "התחושה היא קשה כי פרצתם את כל הסכרים. מעתה לא יהיה עוד צורך בתיקונים לחוק - יוכל מעתה כל ח"כ להעתיק חוק, להוסיף לו סעיף או תת סעיף ולקרוא לו חוק שלו. יש מעשים, דליה ואופיר, שאסור שיעשו".

"אין לך על מה להלין"

במכתב תשובה לכבל, טענו איציק ואקוניס כי, "הצעת החוק שהגשנו אינה זהה או דומה לחוק שאתה העברת בשלוש קריאות, אלא מבקשת לתקן את החוק שאתה העברת ושקיים היום בספר החוקים של מדינת ישראל. החוק שאתה העברת לא קבע הסדרים מפורטים בדבר זיכוי או החזר כספי, אלא הסמיך את השר לקבוע תקנות בעניין, דבר שלא נעשה עד כה".

"החוק שלנו מבקש לשפר את החוק שאתה העברת, ולקבוע הסדרים מפורטים לגבי חובת החזר כספי", טענו השניים. "החוק שאתה העברת אפשר זיכוי במקרים מסוימים בעוד שאנחנו ביקשנו לבטל את תופעת הזיכויים ולקבוע באופן גורף כי בגין ביטול עסקה יינתן החזר כספי. החוק שאתה העברת לא קבע את התקופה שבה ניתן לבטל עסקה בעוד שהצעת החוק שלנו קובעת תקופת מינימום של 30 יום. החוק שאתה העברת לא קבע הסדרים כגון אלה המוצעים בהצעת החוק שלנו: שכאשר התשלום בוצע בכרטיס אשראי לא תהיה דרישה להצגת קבלה כתנאי לביטול העסקה, וכי ההחזר הכספי יהיה בסכום ששולם עבור המוצר בעת הרכישה".

"אשר על כן", המשיכו, "אין לך על מה להלין, שכן הצעת החוק שלנו באה לתקן את החוק שאתה העברת, חוק שכפי שאתה בעצמך טוען, הפך לאות מתה לאור העובדה שהשר לא התקין תקנות בעניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully