וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הקברים: חרדים התפרעו בי-ם ובאשקלון

איילה חננאל ורמי שני

18.5.2010 / 0:11

עשרות חרדים ניסו לחסום את צומת הרחובות שבטי ישראל ודרך חיים בר-לב בירושלים, אך המשטרה פיזרה אותם. בנוסף, 14 חרדים עוכבו לחקירה לאחר שהפגינו מול ביתו של מנכ"ל "ברזילי" באשקלון

התחדשו מהומות החרדים בעקבות פינוי הקברים בבית החולים "ברזילי" באשקלון. עשרות חרדים ניסו לחסום אמש (שני) את צומת הרחובות שבטי ישראל ודרך חיים בר-לב בירושלים. כוח משטרה שהוזעק למקום פיזר את המתקהלים, והצומת פתוח כעת לתנועה. במקביל, ברחוב אמונים הסמוך יידו חרדים אבנים לסירוגין לעבר כוחות המשטרה הפועלים בשבטי ישראל. באירוע לא היו נפגעים.

במקביל, 14 חרדים עוכבו לחקירה לאחר שהפגינו מול ביתו של מנהל בית החולים ברזילי, ד"ר שמעון שרף. החרדים שהשמיעו קולות גנאי מחוץ לביתו של שרף בעיר, ניסו להימלט ברכביהם בזמן שהמשטרה הגיעה למקום, אך זו הצליחה לאתרם ועיכבה את ה-14.

הבוקר החלו העבודות להקמת חדר המיון באתר המקורי בבית החולים, לאחר שהושלמה העתקת הקברים שהוצאו על ידי רשות העתיקות מהמקום. הממצאים שנאספו בקברים יועברו לבדיקה ארכיאולוגית ואנתרופולוגית. עם פתיחת העבודות, התמקמו באזור בית החולים כוחות משטרה גדולים שהצטיידו באמצעים לפיזור הפגנות וכן אנשי הכוחות המיוחדים של המשטרה כדי למנוע את כניסת החרדים המתנגדים לעבודות ההקמה. אתמול נעצרו 57 מתנגדים שניסו להגיע לאזור החפירות.

בתוך כך, סיעת "יהדות התורה" החליטה שלא להשתתף בהצבעות האי-אמון השבועיות בממשלה בעקבות פינוי הקברים. בתום ישיבת הסיעה, שלח יו"ר הסיעה ח"כ מנחם אליעזר מוזס מכתב ליו"ר הקואליציה ח"כ זאב אלקין, בו נכתב כי ההתנהלות של הממשלה היא הפרה חד משמעית של ההסכם הקואליציוני ומשום כך יהדות התורה לא תתמוך בממשלה בהצעות האי אמון. הסיעה החליטה עוד כי כל אחד מחמשת חבריה ייוועץ עם רבו לגבי המשך ההתנהלות של הסיעה. עם זאת לא נקבעו לוחות זמנים להכרעה. ההערכה היא, שבסופו של דבר המפלגה לא תפרוש מהממשלה.

עדכון ראשון: 22:25

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully