וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלי בבנגקוק: "יורים במפגינים, זה מזעזע"

פנחס וולף

17.5.2010 / 22:03

יונתן פוקס, פעיל זכויות אדם המתגורר בבירת תאילנד, סיפר לוואלה! חדשות על העימותים בין מתנגדי הממשלה לבין כוחות הביטחון. לדבריו, "יורים כאן בתוך קהל, והמספרים מדברים בעד עצמם"

"אני רואה תמרות עשן ושומע מטוסים ויריות". כך סיפר הערב (שני) יונתן פוקס, ישראלי בן 31 המתגורר זה שנתיים בבנגקוק, עיר הבירה של תאילנד בה מתנהלים עימותים בין מתנגדי הממשלה לבין כוחות הביטחון. פוקס מתגורר כשני קילומטרים ממתחם ארגון "החלוצות האדומות" בבנגקוק, אותו ביצרו כוחות הצבא ביום שבת. עם זאת, למרות הדיווחים על האש והאלימות ברחובות הוסיף פוקס: "אני לא חושש שיירו בי".

בשיחה עם וואלה! חדשות סיפר פוקס כי, "היום היה קצת יותר שקט, אבל מיום שישי עד הבוקר נהרגו 36 אזרחים, ונפצעו קרוב ל-200. באופן כללי המהומות והאירועים האלימים מרוכזים באזור של שלושה קילומטרים רבועים, וכל יתר העיר שקטה", אמר פוקס, שהוסיף כי "מיום שישי ועד מחר הוכרזו בעיר ימים חופשיים בהם העסקים סגורים והתחבורה הציבורית מושבתת, משום שאנשים פוחדים לצאת החוצה. אנשים לא הולכים לעבודה. קשה להתנועע בעיר, כי יש הרבה מחסומים. רוב אנשי בנגקוק מסתמכים על תחבורה ציבורית, ומי שמסתמך על רכבו בדרך כלל נשאר בבית עכשיו".

לדברי פוקס, הקניונים ורשתות המזון הגדולות בבנגקוק סגורים עקב החשש שיהיה ניסיון לפגוע במרכזים הומי אדם כדי ליצור הסלמה. רק המכולות הקטנות בבירה התאילנדית נשארו פתוחות.

פוקס, פעיל זכויות אדם, שעובד בעיקר באמצעות רשת האינטרנט, היה במשך כעשר שנים פעיל בתחום בישראל, ולפני שנתיים החליט להילחם על זכויות אדם בתאילנד. בארבעת הימים האחרונים הוא לא יצא מהבית, מאחר שמקום עבודתו נמצא בתום המתחם המבוצר אשר משמש בימים כתיקונם גם כמרכז בילויים.

"רוב האנשים לא מתפרעים"

דעתו של פוקס על הצבא התאילנדי אינה חיובית במיוחד. "רוב האנשים שם לא מתפרעים", הוא הדגיש, "הם מפגינים. אני לא תומך בהם, אבל אני תומך בזכותם להפגין. הייתי פעיל זכויות אדם בישראל במשך עשר שנים, אז אני יודע מה זו הפגנה, ופה רואים שיורים בתוך קהל. זה משהו מזעזע, והמספרים מדברים בעד עצמם". בתשובה לשאלה מתי להערכתו יסתיימו ההפגנות אמר פוקס, כי "זה היה אמור להיגמר לפני שבוע, ותוך כמה שעות הכל התפורר - אז אי אפשר לדעת".

ארגון "החלוצות האדומות" מפגין זה מספר חודשים במטרה להביא לבחירות חדשות במדינה. סבב העימותים האלימים האחרון בלב בירת תאילנד ניצת לאחר ניסיון ההתנקשות של הצבא במנהיג הארגון בפועל קטייה סאווסדיפול, המוכר בשם סה דאנג. דאנג נורה בראשו בשבוע שעבר ומת מפצעיו במהלך הלילה האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully