וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: לאפשר לאב ולתאומים לחזור מהודו

פנחס וולף

17.5.2010 / 21:14

רה"מ הורה לשר הפנים ישי למצוא דרך חוקית להשיב לישראל את האב דן גולדברג ושני התאומים שנולדו לו באמצעות אם פונדקאית בהודו. כניסתם נמנעה עד כה בשל סירובו של שופט לאפשר הליך בדיקת אבהות

עוז מרון

(צילום: עוז מרון; עריכה: לירז ליבנה)

ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה הבוקר (שני) לשר הפנים ויו"ר ש"ס אלי ישי וביקש ממנו למצוא דרך חוקית להשיב מהודו לישראל את האב דן גולדברג ושני התאומים שנולדו לו, איתי ולירון. כניסת התינוקות לארץ נמנעה עד כה בשל סירובו של שופט בית המשפט לענייני משפחה בירושלים לאשר בדיקת אבהות שגרתית לאב. הבדיקה נועדה לאפשר הענקת אזרחות ישראלית לתינוקות שנולדו לגולדברג, אב הומוסקסואל, באמצעות אם פונדקאית.

"דיברתי הבוקר עם שר הפנים והנחתי אותו להשיב את המשפחה לישראל, בכפוף לחוק. צריך למצוא פתרון בהקדם למקרה אנושי זה", אמר הערב נתניהו במליאת הכנסת במהלך דיון בעניינם של דן גולדברג וילדיו.

גולדברג ושני ילדיו הקטנים תקועים כבר כמעט חודשיים בהודו, לאחר ששופט בית המשפט לענייני משפחה בירושלים פיליפ מרכוס, דחה את הבקשה לבצע בדיקת אבהות, בטענה שאין לו סמכות לתת צו מסוג זה. ערעור שהוגש בחודש שעבר לבית המשפט המחוזי בבירה על החלטתו של מרכוס התקבל, אך התיק הוחזר למרכוס כדי שידון מחדש בבקשה לאחר שימונה אפוטרופוס שידאג לאינטרסים של הילדים.

עשרות בני אדם הפגינו אתמול מול משרד ראש הממשלה בירושלים בקריאה לאפשר לגולדברג ולילדיו להגיע לישראל לביצוע הבדיקה. אחיו של גולדברג אמר לוואלה! חדשות: "יש לי אח שנמצא בהודו, והוא מבחינתי כלוא שם בגלל שלטונות ישראל על ביורוקרטיה שלא במקומה. דן נמצא כרגע עם ארנון בן זוגו שהגיע להודו כדי לסייע לו, והוא נמצא במצב קשה ומרותק למיטה. דן בעצם דואג עכשיו לשלושה, לתינוקות ולארנון", אמר האח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully