וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן הרמטכ"ל: "לאף צד אין אינטרס במלחמה"

יהושע בריינר

17.5.2010 / 17:47

האלוף בני גנץ שלח מסר הרגעה, על רקע הדיווחים לפיהם צה"ל נערך למלחמה בקיץ. לדבריו, "לכל הצדדים באזור יש יותר מה להפסיד מאשר מה להרוויח מעימות". על אירן: "היא עלולה להביא למירוץ חימוש שיאיים על העולם כולו"

"לאף אחד מהצדדים באזור אין אינטרס מובהק ומיידי להסלים את המצב וללכת למערכה. לכולם יש יותר מה להפסיד מאשר מה להרוויח". כך אמר היום (שני) סגן הרמטכ"ל האלוף בני גנץ, על רקע הפרסומים לפיהם ישראל נערכת למלחמה בחודשי הקיץ.

"לי אין ויכוח על זכותנו המוסרית לפעול", אמר גנץ בכנס "מצב האומה" שנערך במכון למחקרי ביטחון לאומי בתל אביב. "אנחנו לא יכולים להישאר בפוזיציה של הקורבן, ואין לנו אלא חובה מוסרית שכמו שאנו צריכים לפעול במירב המוסר ושיקול הדעת. אי אפשר להרשות לעצמנו לא להגן על אזרחינו".

במהלך דברים שנשא במכון למחקרי ביטחון לאומי בתל אביב התייחס גנץ גם לאירן, ואמר כי היא המקור של האירועים נגד ישראל. "אירן היא ראשית הצירים של מגמות שליליות באזור. היא מחרחרת ומפתחת את הענן הרדיקלי, ואין משהו שלילי אחד שאני לא יודע לחבר אותו לאירן. הקשרים בין אירן, חיזבאללה וסוריה יוצרים מציאות רגישה שיכולה להתפתח".

הוא הוסיף, כי "אי אפשר להתעלם מסכנת הגרעין שאירן מפתחת. זו בעיה בינלאומית, לא רק ישראלית. היא יכולה לחולל תהליכים לא בריאים במזרח התיכון ולהביא למירוץ חימוש שיביא לאיום העולם כולו".

סגן הרמטכ"ל התייחס גם לסוגיית המשבר המדיני עם ארה"ב, והגדיר את יחסי מערכת הביטחון עם האמריקאים כיציבים. "ברובד הפרקטי אני חושב שרמת שיתוף הפעולה עם ארה"ב היא גבוהה, חסונה ואיתנה", אמר גנץ. "אני מרגיש על קרקע יציבה. זה לא אומר שאין ויכוחים, אבל בסופו של דבר לא חולף שבוע בלי אינטראקציה ביטחונית בינינו לבין ארה"ב, והיחסים הם יציבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully