וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל: לא נאפשר למשט מאירופה להגיע לעזה

פנחס וולף וניר יהב

17.5.2010 / 19:01

600 פעילי זכויות אדם מאירופה יקיימו בשבוע הבא משט, שתחנתו הסופית היא עזה. באמצעות 3 ספינות מטען ו-5 ספינות נוסעים, שבבטנן 5,000 טונות ציוד, הם ינסו להגיע לרצועה הנצורה. משרד החוץ: זו הפרה בוטה של החוק הישראלי

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: לירז ליבנה)

נציג משרד החוץ הישראלי קיים היום מפגשים עם שגרירי טורקיה, יוון, אירלנד ושבדיה, בישראל, מדינות שאזרחיהן קשורים בארגון משט הספינות המיועד לפרוץ את המצור על עזה. סמנכ"ל אירופה במשרד החוץ, נאור גילאון, הדגיש כי מדובר בפרובוקציה ובהפרה בוטה של החוק הישראלי, וכי אין בכוונת ישראל לאפשר למשט להיכנס לעזה.

בשבוע הבא צפויה לצאת שיירה של ספינות סיוע ממספר מדינות אירופיות לכיוון רצועת עזה בקריאה להסיר את המצור הישראלי על עזה. במשט צפויים ליטול חלק מאות פעילי זכויות אדם מכל העולם, חברי פרלמנט אירופים ואפילו חברי כנסת ובכירי ציבור ערבים. לטענת המארגנים, המשט צפוי לכלול שמונה ספינות ועליהן אלפי טונות של ציוד, תרופות, מלט ומזון. הספינות אמורות להגיע לחופי עזה ב-24 במאי ממספר יעדים כגון טורקיה, אירלנד ויוון.

משרד החוץ הבהיר לשגרירים כי "כל המעוניין להושיט סיוע הומניטרי או סחורות לעזה יכול לעשות כן באופן חוקי באמצעות מתאם הפעולות בשטחים, וישראל מציעה שגם הסיוע והסחורות האמורים להיות על הספינות יועברו לעזה בדרך המקובלת". הסמנכ"ל קרא לשגרירים לפעול למניעת המשט לעזה, ולקרוא באופן פומבי ונחרץ לאזרחיהם שלא להשתתף בו.

השגרירים הבטיחו להעביר את המסר לבירותיהם, וחלקם אף הבטיח לעשות כל שביכולתם כדי למנוע מאזרחיהם - ומהספינות העוגנות בתחומי מדינותיהם - מלהשתתף במשט זה.

מארגני המשט אמרו אמנם כי הם אינם חוששים מעימות אפשרי עם חיל הים הישראלי, אולם לפני שבוע דווח כי צה"ל נערך בכוחות גדולים למנוע מהספינות להגיע לחופי עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully