וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים חרדים: פינוי הקברים - כתם על רה"מ

17.5.2010 / 16:21

סיעת יהדות התורה מתחה ביקורת חריפה על הממשלה בעקבות העתקת הקברים מבית החולים "ברזילי". ח"כ גפני: "הקואליציה הזו היא כמו בית קברות". ח"כ מוזס: "זו סטירת לחי מצלצלת"

סיעת "יהדות התורה" התכנסה בצהריים (שני) לישיבתה השבועית ודנה בדרכי הפעולה בה תנקוט נוכח פינוי הקברים לטובת הקמת חדר המיון הממוגן בבית החולים "ברזילי" באשקלון. יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אמר בישיבה כי מדובר בכניעה מוחלטת לדעת הקהל. לדבריו, הקברים לא היו צריכים לזוז. "הקואליציה הזו היא כמו בית קברות", אמר. "זהו כתם על התנהלות הממשלה". הוא הוסיף שהסיעה תתייעץ עם גדולי התורה לגבי ההמשך.

גם יו"ר הסיעה, ח"כ מנחם אליעזר מוזס, אמר שבכוונתם לשמוע לדברי "גדולי ישראל". לדבריו, "אנחנו בדילמה. מצד אחד לא צריך לתת כוח לממשלה שנתנה לנו סטירת לחי כל כך מצלצלת ושהולכת עם הראש בקיר נגד הציבור החרדי. מצד שני אני לא רוצה לתת פרס לציפי לבני ולראשי קדימה שרוצים להרוויח מהסיפור הזה". מוזס הוסיף שהוא מתנגד למעשי האלימות שנעשים על ידי מפגינים חרדים. "אני נגד שריפת פחים", הבהיר, "נגד הפסקת תחבורה ציבורית. אני מגנה זאת בכל פה".

הבוקר החלו העבודות להקמת חדר המיון באתר המקורי בבית החולים, לאחר שהושלמה העתקת הקברים שהוצאו על ידי רשות העתיקות מהמקום. הממצאים שנאספו בקברים יועברו לבדיקה ארכיאולוגית ואנתרופולוגית. באזור בית החולים התמקמו כוחות משטרה גדולים המצוידים באמצעים לפיזור הפגנות וכן אנשי הכוחות המיוחדים של המשטרה כדי למנוע את כניסת החרדים המתנגדים לעבודות ההקמה. אתמול נעצרו 57 מתנגדים שניסו להגיע לאזור החפירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully