וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "יש להעביר גבול בתוך א"י ההיסטורית"

פנחס וולף

17.5.2010 / 14:44

שר הביטחון התייחס בישיבת סיעת העבודה להסדר אפשרי עם הפלסטינים וטען כי בעתיד יש צורך בהעברת גבול בתוך שטחי ארץ ישראל ההיסטורית, על בסיס שיקולים ביטחוניים ודמוגרפיים

שר הביטחון ויו"ר מפלגת העבודה אהוד ברק אמר בצהרים (שני) כי במסגרת הסדר עתידי עם הפלסטינים "יש להעביר גבול בתוך ארץ ישראל ההיסטורית על בסיס שיקולים ביטחוניים ודמוגרפיים, כשמצד אחד מדינה יהודית עם רוב יהודי מוצק לדורות, ומהצד השני מדינה פלסטינית מפורזת בעלת חיות כלכלית ופוליטית".

בישיבת סיעת העבודה בכנסת הדגיש ברק כי "בהסדר זה גושי היישובים הגדולים יישארו בתחומי ישראל. עניין הפליטים צריך להיות מיושב במדינה הפלסטינית. עניין ירושלים יסוכם בהסדר הקבע. עם החתימה על ההסכם יוכרז קץ הסכסוך וסיום התביעות ההדדיות".

בהתייחסו לשיחות הקרבה עם הפלסטינים חזר ואמר ברק כי "אנו נמצאים בשלב רגיש ביותר שבו נדרש להגביר את האמון ולהפחית את החשדנות. למרות זאת, אי אפשר להגיע לפריצת דרך מדינית בשיחות הקרבה ולכן, יש להגיע במהירות האפשרית לשיחות ישירות ולדון בהן בכל נושאי הליבה. ישראל חזקה ומרתיעה, ומעמדת הכוח הזו חייבת לחתור להסכמים מדיניים עם שכנותיה ולצעוד לקראת הסדרים תוך שמירת כל האינטרסים הביטחוניים של ישראל. הסכם מדיני לא יקרה אם לא תהיה נכונות משני הצדדים".

ברק אף מתח ביקורת על יחסי ישראל-וושינגטון ואמר כי "נדרש שינוי יסודי ביחסים שלנו עם ארה"ב ואי אפשר לעשות זאת בלי יוזמה מדינית מרחיקת לכת מצדנו. הקשר בין ארה"ב לישראל חשוב ביותר, ולכן אין לוותר על אינטרסים חיוניים בינינו לבינם. ישנו מאמץ אמריקאי למנוע חיכוכים בינינו לבין הפלסטינים וצריך לסייע לכך בהגברת האמון ובהימנעות ממעשים ודיבורים שעלולים להציג את ישראל כסרבנית שלום. הדבר שנדרש הוא יוזמה מדינית שלנו, או הבנה אמריקאית שישראל מוכנה לצעוד לתוך המתחם שבו מתקבלות ההחלטות הקשות לשני הצדדים".

ברק הוסיף כי "הפלטפורמות העיקריות שלנו גם באוויר וגם ביבשה הן פלטפורמות אמריקאיות. העליונות האיכותית של צה"ל על שכנינו מושגת במידה לא מבוטלת כתוצאה מנכונות אמריקאית לעמוד מאחורי שמירת העליונות הזאת. חלק לא מבוטל ואפילו גדול של חלקי החילוף והתחמושות שבונות את אורח הלחימה של צה"ל הם מארה"ב. ארה"ב, מסייעת לנו מידי שנה בשלושה מיליארד דולר והיא גם הכתובת שאליה אנו פונים כאשר צריך וטו באו"ם ובמועצת הביטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully