וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף להפרדת הבנות בעמנואל: הכיתות יאוחדו

גלעד גרוסמן

17.5.2010 / 13:03

בג"ץ הכריע בעתירת עמותת "נוער כהלכה" נגד הפרדת הבנות במגמה החסידית בביה"ס "בית יעקב" בעמנואל. על פי ההחלטה, הכיתות יאוחדו והורי הבנות יחוייבו להמשיך לשלוח את בנותיהן לביה"ס

בג"ץ פסק היום (שני) בעתירת עמותת "נוער כהלכה", שדרשה להפסיק את ההפרדה של תלמידות מעדות המזרח בבית הספר החסידי בית יעקב בעמנואל. על פי הפסיקה, על בית הספר לאחד בין הכיתות ועל המורים להתחייב להמשיך וללמד בכיתות המאוחדות. כמו כן, הורי הבנות האשכנזיות יידרשו להתחייב כי בנותיהם ימשיכו ללמוד במוסד.

בהחלטה נכתב, כי בית הספר יידרש לחדול מהמשך הפרתו של הצו השיפוטי שבפסק הדין. נקבע כי עליו לפעול לאלתר לאיחוד המגמות. בג"ץ קבע כי אם לא ייעשה הדבר, ייקנס בית הספר ב-10,000 שקל ליום.

כמו כן, הורי הבנות האשכנזיות ימסרו התחייבות בכתב, בה יצהירו כי ישלחו את בנותיהם ללימודים בבית הספר, אף לאחר איחוד המגמות. הורים שלא ייעשו כן, ייקנסו ב-400 שקלים ליום. אם ימשיכו ההורים להפר את הצו, אף תישקל האפשרות להוציא נגדם צווי מאסר. המנהלת והמורות יתחייבו להמשיך וללמד בכיתות המאוחדות.

"להסיר סממנים של אפליה"

בשבוע שעבר הודיע משרד החינוך לבג"ץ כי התקיים מו"מ בין הורי התלמידות בבית הספר "בית יעקב" בעמנואל לבין משרד החינוך ועמותת "נוער כהלכה". בהודעתו נכתב כי במהלך המגעים "נתחדדו עמדותיהם העקרוניות של הצדדים, אך לא עלה בידיהם לגשר על הפער".

בעקבות זאת ביקשה עמותת "נוער כהלכה" מבית המשפט לאכוף את פסק הדין ו"להסיר כל סממן, פורמלי ומהותי כאחד, של תופעת האפליה אשר רווחה בבית הספר". פרשת בית הספר החלה בשנת 2007, אז בוצעה בבית הספר הפרדה בין התלמידות ממוצא אשכנזי לחברותיהן ממוצא ספרדי.

לפי מתווה הפשרה שהוצע לצדדים על ידי שופט העליון אדמונד לוי, התלמידות האשכנזיות ישובו ללימודים רגילים במגמות נפרדות. בתוך כך, יגבש משרד החינוך, בשיתוף ההורים והעותרים, קריטריונים שיאפשרו לתלמידות ממוצא ספרדי להשתלב במגמה החסידית. היום כאמור הורה בג"ץ לאחד את שתי הכיתות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully