וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלה של לאוטין: להתכונן למקרה רצח נוסף

יוסי מדריסוביץ' וגלעד גרוסמן

17.5.2010 / 15:01

אלכס לאוטין, בעלה של מרגריטה שנרצחה לפני כשנה וחצי בבת ים, הביע סיפוק מהעונשים שנגזרו על רוצחה ועל המסייע ברצח, אך ביקר את עבודת המשטרה: "המערכת המשפטית עשתה את העבודה, אבל מבחינת המשטרה לא נעשה דבר. אני ממליץ לציבור הישראלי להיות בכוננות למקרה הבא"

אלכס לאוטין, בעלה של מרגריטה לאוטין, שנרצחה לפני כשנה וחצי בבת ים, התייחס בצהרים (שני) לעונשים שנגזרו מוקדם יותר בבית המשפט המחוזי על מבצע הרצח רונן בן עדי והמסייע לרצח שמעון סבח. לאוטין אמר לוואלה! חדשות כי "טוב שבית המשפט אישר את הסדר הטיעון. חשוב מאוד שהשופטים קיבלו את הדעה שלנו שמדובר בפיגוע פלילי ולא בסתם רצח. מבחינתי המסר הוא שעל מעשים חמורים מגיע עונש חמור".

בית המשפט גזר על רונן בן עדי שהורשע ברצח מרגריטה מאסר עולם, במסגרת עסקת טיעון בה הודה במעשים. לפני שבוע הרשיע בית המשפט המחוזי בתל אביב את בן עדי במעשה הרצח עצמו. החשוד השני, שמעון סבח, הורשע במסגרת ההסדר בעבירה של סיוע לאחר מעשה ונגזרו עליו שבע שנות מאסר. בנוסף קבע בית המשפט, כי המורשעים יפצו את משפחת לאוטין בסכום של 350 אלף שקלים, שיועברו לחשבונות הבנק של ילדי המשפחה.

האלמן אלכס הוסיף בהתייחסותו לעונשים שנגזרו על שני הנאשמים כי "העונש לא מחזיר לנו את מרגריטה, אתה לא יכול לשמוח ונמצא בתחושה שהסתיים איזשהו שלב. הילדים שלנו לא יודעים על מה שקורה ולכן אני צריך להישאר עם עצמי ועם התחושות שלי. מבחינת הילדים, האנשים הרעים כבר בכלא והם כבר לא ייצאו משם".

לאוטין ממליץ ל"ציבור הישראלי להיות היום בכוננות למקרה הבא, שבטוח יקרה. זה שהמערכת המשפטית עשתה עבודה טובה והרשיעה את מי שנתפס, על זה אפשר להגיד מילים טובות, אבל מבחינת המשטרה שום דבר לא נעשה כי היורה השני לא נתפס וגם לא יודעים מי שלח אותם ולמה. יש סגירת מעגל למקרה הפרטי שלנו, אבל לא מבחינת המשמעות הציבורית. המסר שלי הוא פשוט מאוד: הדמוקרטיה שומרת על האזרחים ולא על הפושעים".

ראש מרכז נגה, ד"ר דנה פוגץ', שמלווה את משפחת לאוטין התייחסה אף היא לעונשים שגזר בית המשפט ואמרה כי "אנו קוראים למדינה לאמץ הגדרת השופטים את האירוע כפיגוע פלילי, להילחם באיום על הביטחון האישי של כל אחד מאזרחי המדינה ולהעניק לקורבנות זכויות שוות של נפגעים מפיגועים על רקע לאומי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully