וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החינוך: "לקצר את החופש הגדול"

יהושע בריינר וגיל סימה

17.5.2010 / 13:01

שר החינוך הודיע כי הקים ועדה שתעסוק במבנה שנת הלימודים והחופשות. המטרה - להאריך את מספר ימי הלימוד בבתי הספר. "הגיוני שנתחיל את השנה קצת מוקדם יותר"

האם בקרוב החופש הגדול כבר לא יהיה גדול? שר החינוך גדעון סער הודיע היום (שני) כי הקים ועדה ציבורית שתעסוק בבחינה מחודשת של מבנה שנת הלימודים והחופשות, בכוונה להגדיל את מספר ימי הלימוד בבתי הספר.

בדברים שנשא היום סער בכנס "מצב האומה" שנערך במכון למחקרי ביטחון לאומי בתל אביב אמר סער כי בין היתר תבחן הוועדה אפשרות להקדים את תחילת שנת הלימודים על חשבון החופש הגדול. סער סיפר כי פנה באחרונה למנכ"ל משרד האוצר לשעבר שמואל סלבין על מנת שיעמוד בראש ועדה ציבורית שתבחן את מבנה שנת הלימודים. בוועדה יכהנו גם כלכלנים, נציגי מורים ואישי ציבור.

"מאחר שדי מוקדם אחרי תחילת שנת הלימודים אנחנו נכנסים לחופשת חגי תשרי, הגיוני שנתחיל את השנה קצת מוקדם יותר", אמר סער, "עם זאת כל החופשות מעוגנות בהסכמים קיבוציים וקשה לשנות דברים שמתבצעים בפועל כבר עשרות שנים, אבל יש צורך לבחון שינויים, ואלו צריכים שיעשו בדיאלוג ולהגיע לתוצאה שניתן ליישם אותה". השר סער הוסיף ואמר כי בישראל מספר ימי לימוד בשנה דומה למרבית מדינות ה-OECD, וכי בחוזר מנכ"ל שהוציא בתחילת השנה ניתנה הנחיה למנהלי בתי הספר לנצל את ימי הלימוד הקיימים. דבריו של סער הגיעו בעקבות שאלה של אחד הנוכחים באולם שטען כי בישראל ישנם יותר מדי ימי חופשות.

קודם לכן אמר סער לקראת ההצבעה הצפויה בשבועות הקרובים על תקציב דו שנתי כי יש צורך להשקיע יותר כסף במערכת החינוך. "לא ניתן להתעלם מהמשמעויות של אי השקעה ארוכת טווח בחינוך", הוסיף סער.

יו"ר הנהגת ההורים הארצית אתי בנימין מסרה כי היא מברכת על הצעתו של שר החינוך גדעון סער להאריך את מספר ימי הלימוד בבתי הספר ולהקדים את פתיחת שנת הלימודים על חשבון החופש הגדול. "החופש הגדול גורם להגברת האלימות. הילדים מסתובבים ברחובות ללא מעש ואנחנו רואים את ההידרדרות של אותם בני נוער אשר עדיין לא יכולים לעבוד". מהנהגת ההורים הארצית נמסר עוד שהוא מציע לא רק לקצץ את החופש הגדול אלא לקצץ את כל החופשים שנמצאים אחרי חגי תשרי (חגי איסרו חג).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully