וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הראיון המפוברק עם שליט - אכזריות לשמה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

17.5.2010 / 12:45

יו"ר מטה המאבק אמר כי הראיון המפוברק שנערך עם החייל החטוף בעיתון "פלסטין" מהווה מניפולציה רגשית ואכזרית. "צר לנו שהחמאס ממשיך בניסיונות להשפיע עלינו ולהוריד את רוחנו"

מערכת וואלה!

(עריכה: דורון שטיין, קריינות: רועי כ"ץ)

יו"ר מטה המאבק להחזרת החייל החטוף גלעד שליט, שמשון ליבמן הגיב בצהריים (שני) לפרסום הראיון המפוברק עם שליט בעיתון "פלסטין". ליבמן אמר לוואלה! חדשות כי "צר לנו שהחמאס ממשיך במניפולציות רגשיות ואכזריות בניסיונות להשפיע עלינו ולהוריד את רוחנו, במקום להביא לשחרורם של רבים מאסיריו, שהם עשויים היו להיות חלק מהעסקה שישראל כבר הסכימה לה".

ליבמן הוסיף כי "אנחנו נמשיך להשמיע את קולנו מול אזרחי עזה. יחד עם זאת, אנחנו פונים לראש הממשלה ומזכירים לו שבחודש הבא גלעד שליט נמצא ארבע שנים בשבי החמאס. הגיעה העת לקבל החלטות אמיצות ולהחזיר את גלעד הביתה לטובתו, לטובת משפחתו ולטובת כל מתגייסי העתיד".

העיתון "פלסטין" המזוהה עם חמאס פרסם אתמול ראיון מפוברק עם גלעד שליט. עורך העיתון מוסטפא סוואף, הנחשב למקורב להנהגת הארגון בעזה, ניהל את ה"ראיון" עם שליט בשביו, במסגרתו שאל אותו על תקופת השבי, על יחס שוביו אליו ועל עמדתו כלפי המשא ומתן המתנהל בעניינו. בסיום ה"ראיון" כתב סוואף: "הכול היה רגע של חלום שהתעוררתי ממנו לאחר שהקלטתי את הראיון הזה".

במסגרת הראיון המפוברק מנסה חמאס, באמצעות העיתונאי סוואף, להציג את שוביו כבני אדם שמתייחסים בכבוד לשליט. בתשובה לשאלה כיצד מתייחסים אליו שוביו, ענה "שליט": "לא אגזים אם אומר לך שלא ציפיתי שיתייחסו אלי כל כך יפה. בעיקר לאור העובדה שבבתי הספר ובצבא למדנו שהערבים הם פושעים, רוצחים וראויים למות. כל השנים הללו שחייתי בחברתם הוכיחו לי שהכול היה שקר. אלו בני אדם שאוהבים את החיים ומתייחסים אליי באופן אנושי ותרבותי, בניגוד למה שנאמר".

"שליט" נשאל האם שמע על המשא ומתן המתנהל בעניינו ומה דעתו עליו: "כן, אני שומע על המשא ומתן מהאנשים שנמצאים כאן. תליתי בו תקוות רבות וקיוויתי שאצא מכאן ושהאסירים הפלסטינים ייצאו אף הם (מהכלא הישראלי – נ.י). אבל בסיום כל סבב של משא ומתן אני מתאכזב מאד משום שאין הסכם והסיבה לכך היא העקשנות והמשחקים של ממשלתי וסירובה להיענות לתנאי העסקה".

"אדם אופטימי מטבעי"

"אני מטבעי אדם אופטימי כי אני אוהב את החיים, אני רוצה את חירותי ואני רוצה לשוב לחיק אמי ואבי וחבריי שמתגעגעים אלי", אמר "שליט" המפוברק. "יחד עם זאת נראה לי שממשלתנו לא חשה כך. אני חושב שממשלת ישראל תקבל את התנאים של העסקה אם יופעל לחץ מצד העם שלי שיעודד אותה להיענות לעסקה. על נתניהו לחוש את רגשותיו של האב. אם הבן של נתניהו היה בשבי, מה הוא היה עושה? האם היה מסרב לעסקה? האם היה עוזב אותו בשבי כפי שעזב אותי?".

בחודש שעבר פרסמה הזרוע הצבאית של חמאס גדודי עז א-דין אל קסאם סרטון אנימציה בו נראה החייל החטוף גלעד שליט חוזר לישראל בארון קבורה. בסרטון האנימציה "מספר מסרים לחברה ולממשלה הציונית" ומוסבר בו כי גורלו של שליט עלול להיות כגורל הנווט הנעדר רון ארד. המסר השני שמוצג בסרטון האנימציה הוא הטענה שהמחיר הגבוה תמורת שחרורו של גלעד שליט ישולם בסופו של דבר בכל מקרה. מסר נוסף הוא שיש עדיין סיכוי טוב להגעה לעסקה במסגרתה ישוחרר שליט. במסר האחרון טוענים בחמאס כי ישראל תיאלץ להקים משרד לענייני אסירים כתוצאה מיהירותה.

עדכון ראשון: 9:45

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully