וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוי הקברים הסתיים, בניית המיון החלה

רמי שני

17.5.2010 / 9:04

עבודת פינוי הקברים במתחם ביה"ח ברזילי באשקלון הסתיימה ובמקום החלו עבודות חפירת היסודות לאגף החדש. באזור התמקמו כוחות משטרה גדולים למניעת כניסת חרדים למתחם

לרגע הזה המתינו בבית החולים ברזילי שנתיים וחצי, לדחפור שיגיע על מנת להתחיל לבצע את עבודות חפירת היסודות לאגף החדש של בית החולים. הבוקר (שני) הגיע דחפור כדי להתחיל בעבודות, זאת לאחר שאנשי רשות העתיקות סיימו את חפירת הקברים בשטח המיועד להקמת האגף החדש. אנשי בית החולים הביעו הבוקר סיפוק על תחילת העבודות. סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אסר על אנשי בית החולים להתראיין לתקשורת, אולם בשיחות סגורות הובעה הערכה רבה לגורמים שסייעו לכך שהפרויקט יצא לדרכו.

עבודות חפירת הקברים במתחם בית החולים ברזילי באשקלון הסתיימו אמש מעט לפני השעה 11 בלילה. הממצאים שנאספו בקברים יועברו לבדיקה ארכיאולוגית ואנתרופולוגית. באזור בית החולים התמקמו כוחות משטרה גדולים המצויידים באמצעים לפיזור הפגנות וכן אנשי הכוחות המיוחדים של המשטרה כדי למנוע את כניסת החרדים המתנגדים לעבודות ההקמה. אתמול נעצרו 57 מתנגדים שניסו להגיע לאזור החפירות.

הממצאים שנאספו במתחם הקברים בבית החולים ברזילי באשקלון, מחזקים את טענת רשות העתיקות לפיה מדובר בקברים פגאנים. ברשות אמרו הערב כי בבדיקה דקדקנית שנערכה במקום לא נמצא זכר לקבר יהודי. בעקבות המחאות מאות חרדים חסמו אמש את הרחובות הסמוכים לכיכר השבת בירושלים.

(עדכון ראשון: 7:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully