וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעירה שנולדה כפגה שבה לביה"ח ללדת

קובי מנדל

17.5.2010 / 6:24

צעירה מחיפה שנולדה כפגה במשקל 520 גרם ילדה תינוקת בריאה בידי אותו רופא שיילד אותה לפני 28 שנים. "מבחינתי מדובר בסגירת מעגל"

גנית צנר, צעירה מחיפה שנולדה פגה במשקל 520 גרם, ילדה בבית החולים כרמל בחיפה תינוקת בריאה. ד"ר רון אוסלנדר, הרופא שיילד לפני 28 שנים את גנית כפגה, היה גם הפעם בחדר הלידה בעת לידת בתה, הפעם כמנהל מחלקת נשים ויולדות של בית החולים. לדברי ד"ר אוסלנדר, "לפני 28 שנים לידת פגה במשקל 500 גרם היתה ממש סכנת חיים והיום אנחנו מתקדמים ולפגים יש סיכויי הישרדות טובים הרבה יותר".

גם אמא של גנית, בילהה בן רואי, מתרגשת מהלידה של הנכדה החדשה והיא סיפרה על זיכרונותיה מלידת בתה: "הייתי בשבוע ה-27 להריון, עשינו בדיקת אולטרא סאונד, ד"ר אוסלנדר ראה שהעובר מאוד קטן ובסכנה ומיד התחיל בלאגן בבית החולים". גם ד"ר אוסלנדר שיחזר את לידתה של גנית וסיפר כי "כשהתינוק לא גדל ומתפתח בתוך הרחם יש דאגה שהוא לא ישרוד".

גנית נולדה בניתוח קיסרי בבית החולים כרמל ביולי 1982 בגודל של 28 ס"מ בלבד. רק אחרי טיפול מסור של שלושה חודשים בפגיה וכנגד כל הסיכויים הצליחה גנית לשרוד ולגדול על שהגיעה למשקל של קילו ו-600 גרם ולהשתחרר בשלום לביתה.

"מבחינתי מדובר בסגירת מעגל" אמרה האם הטרייה גנית, "אני נולדתי בכרמל, ניצלתי בכרמל, ואני שמחה לחזור ללדת כאן את בתי הראשונה. היא כבר נולדה במשקל נורמלי של שלושה קילוגרם ו-200 גרם וזה בשבילי האושר הכי גדול".

מי שעוד זיהתה את אימה של גנית, היא האחות שולה שמיר שטיפלה בגנית בפגיה לפני 28 שנה. החיבוקים והנשיקות של האחות שולה עם גנית ואמא שלה לא הפסיקו במחלקת יולדות. ומתברר כי גם אחרי כמעט 30 שנה האחות שולה זוכרת את הפנים של כל האמהות שעברו וילדו בפגיה של כרמל.

"אנחנו מתכננים לקרוא לתינוקת החדשה ליאן" אמרה בהתרגשות גנית, אנחנו מקווים שהיא תדריך אותנו בדרך חדשה לאן ללכת ושיהיו לה חיים מאושרים, אני בטוחה שגם ליאן תבוא ללדת בכרמל יש לנו מזל גדול בבית החולים הזה".

  • עוד באותו נושא:
  • פג
  • לידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully