וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עריקאת בת"א: "יש לישראל פרטנר פלסטיני"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

16.5.2010 / 19:52

חבר צוות המו"מ הפלסטיני סאיב עריקאת נאם בכנס בתל אביב והתייחס לפתיחת שיחות הקרבה. עריקאת הביע אופטימיות וטען כי "האופציה של שתי מדינות לשני עמים היא מעשית ואפשרית"

"רבים בישראל ובפלסטין מפקפקים באפשרות שנצליח להשיג שלום. הם חושבים שזה בלתי אפשרי. אני חולק עליהם", כך אמר הערב (ראשון) בכיר הרשות הפלסטינית וחבר צוות המשא ומתן הפלסטיני ד"ר סאיב עריקאת. בנאום שנשא בכנס של "המכון למחקרי ביטחון לאומי" שהתקיים בתל אביב, אמר עריקאת כי "אני חושב שהאופציה של שתי מדינות לשני עמים היא מעשית ואפשרית".

"איננו מתכוונים לבזבז את הזמן בדיבורים על פתרונות זמניים וגבולות זמניים", אמר עריקאת שהבהיר כי ההנהגה הפלסטינית מוכנה לקבל החלטות: "לא צריך משא ומתן יותר. צריך החלטות שיקבלו המנהיגים. כעת זה רגע האמת. ישראל צריכה להבין שיש פרטנר פלסטיני שמוכן לקבל החלטות". עריקאת אמר עוד כי "לא נכריז על מדינה פלסטינית באופן חד צדדי. אני רוצה שתי מדינות לשני עמים. אולי אתם לא רוצים את הפתרון הזה".

לדבריו, "אין צורך להמציא את הגלגל. הפתרון ידוע – שתי מדינות בגבולות 67' עם חילופי שטחים ופתרון מוסכם לסוגיית הפליטים". "הבחירה שלי היא פתרון שתי מדינות לשני עמים ועלינו לתת לשליח האמריקאי ג'ורג' מיטשל את הסיכוי להצליח", ציין. עריקאת אמר עוד כי "ארה"ב לא יכולה לעשות שלום במקומנו ולקבל החלטות עבורנו. צריך לתת סיכוי למאמציהם".

"הפתרון הרצוי הוא פלסטין וישראל שחיות בשלום זו לצד זו. אם תגיעו למסקנה שאין פרטנר וזה לא אפשרי ואין אף אחד לסמוך עליו בצד השני, אינני מפחד מכך. דברו איתנו על זה. תהיו כנים. תגידו". בהתייחסו לסוגית ירושלים, אמר: "אנחנו יודעים שאתם לא רוצים להפוך 300 אלף פלסטינים לישראלים".

לדבריו, רבים סבורים ששיחות הקרבה בין ישראל לפלסטינים הם "הליכה לאחור" במקום התקדמות מדינית. "למרות זאת החלטנו לתת סיכוי למאמצים האמריקאים. נדבר על ביטחון, גבולות, אבל אם בנימין נתניהו יחליט לדבר עם מיטשל על המשחק של הפועל ת"א ומכבי חיפה, זו החלטה שלו. לא נשאל את מיטשל על מה הוא מדבר עם ישראל". "בארבעת החודשים הקרובים נדון בביטחון וגבולות ומשם נתקדם", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully