וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעולם לא מאוחר מידי: תואר דוקטור בגיל 85

גיל סימה וקובי מנדל

16.5.2010 / 17:53

שלמה פלג הוכיח בגיל 85 שאפשר לחלום גם בעשור התשיעי לחיים. הקשיש החליט לחזור לאהבת ילדותו - לימודי ההיסטוריה וכעת התווסף לשמו התואר "דוקטור"

שלמה פלג בן ה-85 מוכיח שהגיל הוא באמת רק התרגיל, וממרום שנותיו התייצב היום (ראשון) לטקס קבלת התארים באוניברסיטת חיפה לשם קבלת תואר דוקטור לפילוסופיה. עבודת הדוקטורט של פלג מוקדשת לנושא ההיסטוריה של ימי הביניים.

בתחילת דרכו האקדמית, עם עלייתו ארצה, למד פלג הנדסה אזרחית ועבד שנים כמהנדס מים במספר חברות פרטיות. רק כשיצא לגמלאות בשנת 1991 החליט לחזור לאהבתו הנושנת מימי התיכון: לימודי ההיסטוריה, וכך החל לפני עשר שנים את לימודי התואר הראשון. משם, הדרך לתואר הדוקטור היתה כבר סלולה ובטוחה.

"זה היה נעים לחקור, לקרוא ואף להתווכח בסמינרים ברחבי העולם", אמר פלג, אשר עבד על עבודתו זו במשך שבע השנים האחרונות. "אומרים שימי הביניים זו תקופה חשוכה, אבל אין זה נכון. קיים דמיון רב בין זמננו אנו לבין תקופת ימה"ב. לקרוא חומר על שנת 1229, למשל, זה ממש כמו לפתוח עיתון בתקופתנו. גם אז דובר על הסכמים שיבטיחו חופש דת ופולחן בירושלים", סיפר פלג. "הם הצליחו להגיע להסכמים האלה בסופו של דבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully