וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורים בבי"ס בשפלה: "המנהלת מתעללת בנו"

גיל סימה

16.5.2010 / 17:51

מורים מבית ספר בשפלה מנהלים מאבק מול מנהלת המוסד, שלטענתם מתעמרת בהם. המורים דורשים לפטר את המנהלת ומציינים כי היא מעליבה בהם בביטויים כמו "צלופח" ו"כולירע"

מורים מבית ספר יסודי בשפלה פנו בסוף השבוע במכתב חריג למפקחת משרד החינוך ותיארו בפניה את "ההתעללות הנפשית" שהם נאלצים לעבור מדי יום, מצדה של מנהלת המוסד. צוות המורים בבית הספר פנה להסתדרות המורים ולמשרד החינוך וטען כי המנהלת משתמשת במילים כמו "צלופח", "כולירע" ו"אנאלפביתיות" באופן שגרתי.

לטענת המורים, עם הגעתה של המנהלת לבית הספר לפני כשלוש שנים, נוצר גל עזיבה מסיבי בקרב חברי הצוות. "אנחנו נתקלים בחומה אטומה, אנחנו לא יכולים לפנות אליה והתנהלותה היא בבחינת עבד כי ימלוך", נכתב.

עוד נטען כי בבית הספר נוצר מצב מוזר, במסגרתו לא מתקיימות שיחות בין המנהלת לצוות והנחיות פשוטות שאמורות להגיע לתלמידים אינן מתבצעות. "לפעמים אני מרגישה שבית הספר הפך לחדר חקירות משטרתית", מספרת אחת המורות. לדבריה, לא פעם נשלחו מספר מורים לחדר המנהלת, זאת לאחר שהם "נתפסו" בשיחת חולין. "אנחנו עוברות ימים קשים של לחצים נפשיים, חקירות צולבות. קיים חוסר אמון מוחלט כשהמצב הגיע שאנחנו חוששות לשוחח אחת עם השנייה בין כותלי ביה"ס זה ממש מזעזע, איפה נשמע דבר כזה, שמנהלת בי"ס מפעילה משרד חקירות על צוות המורות שלה", כתבו המורים.

משרד החינוך: "הנושא בבדיקה"

גם ההורים הביעו תרעומת על תפקודה של המנהלת. בשיחות עם מספר הורים עולה כי תלונות רבות הועברו אף הן למחלקת החינוך במועצה המקומית, אך אלו לא עלו בקנה אחד עם עמדותיהם של גורמי החינוך. "יש לאפשר למנהלת בית הספר להמשיך בעשייה המבורכת ולא לאפשר לגורמי חוץ בעלי אינטרסים זרים להרעיל ולהרוס את מה שאנחנו בונים יום יום", ענו לטענות ההורים במועצה המקומית.

מפקחת משרד החינוך מעורבת בנושא כבר תקופה לא קצרה ואף הציעה למנהלת תפקיד אחר במשרד. ואולם זו לא הסכימה לשינוי שהוצע לה ועמדה על המשך העסקתה כמנהלת בבית הספר הנוכחי. יו"ר סניף הסתדרות המורים באזור מסר בתגובה למקרה כי יינקטו אי-אלו צעדי מחאה בנושא, בעתיד הקרוב.

היו"ר אמר כי "המצב בבית הספר אינו תקין בלשון המעטה. המורים הביעו אי אמון בהנהגתה של המנהלת ואינם מוכנים לקבל עוד את מנהיגותה. ניסיתי במשך תקופה ארוכה לגשר בין הצדדים אך לצערי הדבר לא צלח. על כן הסתדרות המורים החליטה לגבות באופן מוחלט את המורים והתקיימו צעדי מחאה בביה"ס, שאיני יכול לפרטם".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "הנושא נמצא בבדיקה עם מפקחת המשרד והיא תקבע פגישה עם ההורים. יש לציין כי המפקחת תמשיך ללוות את ביה"ס בתהליכי העשייה החינוכית במטרה לחזק את הקשר של הנהלת ביה"ס עם כלל ההורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully