וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקס אחר? שליש מהקשישים עושים את זה פעם בחודש

אריאל נוי

16.5.2010 / 14:15

קשישים חסרי מנוח: לפי מחקר שנערך בארה"ב, 30% מהקשישים בגילאי 80 ומעלה דיווחו על קיום יחסי מין בתדירות של אחת לחודש, ולא פחות מ-67% טוענים כי הם מרוצים מחיי המין שלהם

62% מהגברים ו-30% מהנשים בגילאי 80 ומעלה בארצות הברית העידו כי חוו בחודשים האחרונים יחסי מין מלאים. 30% מהקשישים דיווחו על קיום יחסי מין בתדירות של אחת לחודש ולא פחות מ-67% טוענים כי הם מרוצים מחיי המין שלהם. כך עולה ממחקר שפורסם היום בישראל (ראשון) לקראת יריד הבריאות שיתקיים בשבוע הבא כחלק מ"השבוע הגימלאי" בעיריית תל אביב יפו. היריד הוא יוזמה של סיעת "כוח לגמלאים" בראשות ממלא מקום ראש העיר נתן וולוך.

בנוסף, מחקרים שנערכו בארץ מגלים כי ככל שעולה רמת השכלתו של הקשיש, כך גובר העניין שהוא מגלה ביחסי מין. "אנשים ללא השכלה, פחות מתפנים לקיום יחסי מין. הם גם חשופים יותר לדעות קדומות ועוסקים בבעיות קיום יומיומיות, כך שהם פחות פנויים רגשית להשקיע בזוגיות ובאינטימיות ", הסביר אפרים קורן, סמנכ"ל שירותים חברתיים של קבוצת "מוקד אנוש".

לדבריו, סקרים שנערכו לאורך השנים ובחנו את תדירות קיום יחסי המין בקרב מבוגרים, מעידים על כך שבכל תקופה עולה אחוז המדווחים על חיי מין פעילים, גם מכיוון שיותר מבוגרים ממשיכים בפעילות מינית וגם מכיוון שפחות אנשים מתביישים לספר על כך. "יש איזה מיתוס שבגיל מבוגר אין חשק. זה לא נכון", קובע הסקסולוג עידן מיליצ'ר מהמרפאה לטיפול מיני בבית החולים איכילוב. "מין הוא כיף בכל גיל, ובגיל המבוגר אפשר ורצוי למצוא את היתרונות ולנצל אותם. אם יש רצון מצד בני הזוג אפשר ליהנות מאוד".

את משה (92), דייר בית אבות בתל אביב, זה לא מפתיע. "מה אתה מתפלא? גם אנחנו עושים סקס", הוא אומר. משה, נשוי בפעם השנייה לאישה צעירה ממנו בת 80, ממש לא רואה בגיל מגבלה במיטה. "אנחנו לא צעירים כמו פעם וגם התדירות והסגנון שונים, אבל אל תחשוב לרגע שאתם המצאתם את המין. אנחנו עשינו אהבה הרבה לפני שנולדתם, ואז זה היה יותר מורכב. לא חיכיתי עד החתונה, מצאתי מספיק מקומות מחבוא מההורים, ועשיתי מה שרציתי", הוא מספר.

לא הכל ורוד

ישנם בכל זאת קשיים שנפוצים יותר בקרב קשישים. "עם העלייה בגיל יש גם יותר מחלות כמו סוכרת, מחלות כלי דם, פגיעות לב וכדומה. כל המחלות האלו פוגעות במנגנוני התפקוד המיני גם אצל גברים וגם אצל נשים", סיפר עידן מילצ'ר, סקסולוג במרפאה למיניות בבית החולים איכילוב בתל אביב. "אנחנו יכולים לראות פגיעה בזקפה אצל הגבר או פגיעה בחשק אצל האישה. אבל לא רק מחלות משפיעות על חיי המין בגיל השלישי, עם הגיל מתרחשים שינויים פיזיולוגיים, שגם קשורים לתפקוד.

לדבריו, בקרב נשים יש שינויים הורמונליים מאוד גדולים בגיל המעבר, ומבחינת התפקוד המיני זה גורם לבעיות חשק, וגורם לרירית להיות יותר יבשה, וליחסי המין להיות יותר כואבים. אצל הגבר, ככל שהגיל עולה, זמן ההגעה לאורגזמה הולך ועולה, והגברים זקוקים לעיתים ליום שלם המפריד בין אקט לאקט. אפשר לקחת את זה כיתרון, ולהקדיש יותר זמן לכל 'סיבוב'".

הפתרון לבעיות של הקשישים מורכב אך נגיש, אמר מילצ'ר. "יש מגוון טיפולים הורמונליים שניתן לתת לאישה על מנת שלא תסבול ביחסי המין. אם מגיע גבר עם בעיה בזקפה, אני בודק מאילו מחלות הוא סובל, ואז מטפלים בהתאם". ומבחינה פיזית, מילצ'ר מרגיע ואומר "אל תדאג, אין סכנה למאמץ יתר. אם אותו אדם יכול ללכת למכולת, הוא יכול לקיים יחסי מין. כמובן עושים התאמות למצב הפיזי – לא צריך לעשות אקרובאטיקה".

שבוע הגמלאי יחל בשבוע הבא ויכלול שורה של אירועי תרבות, ספורט, פנאי ובריאות. אחד האירועים הבולטים במהלך השבוע יהיה תחרות "רוקדים עם גמלאים" עם הרקדנים קלוד דדיה ואנה ארונוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully