וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרי העבודה נגד ליברמן: "גורם נזק לישראל"

16.5.2010 / 11:46

שרי מפלגת העבודה זועמים על שר החוץ ושרי ימין נוספים בעקבות התבטאויותיהם נגד אבו מאזן וקריאתם להמשיך את הבנייה בירושלים. בן אליעזר: "על השרים להוריד ווליום ולרדת מהעץ הגבוה עליו טיפסו"

שרי מפלגת העבודה תקפו הבוקר (ראשון) את שר החוץ אביגדור ליברמן, בגין התבטאיותיו בימים האחרונים נגד יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן וקריאתו להמשיך את הבנייה במזרח ירושלים. לדברי השרים, ליברמן גורם נזק לאינטרסים המדיניים של ישראל.

לפני ישיבת הממשלה השבועית בירושלים אמר השר לענייני מיעוטים אבישי ברוורמן (העבודה), כי "ליברמן גורם בהתבטאויותיו נזק וחבל, כי הוא שר החוץ ודבריו פוגעים במדינת ישראל". ברוורמן בין השאר התייחס בדבריו להאשמות של ליברמן נגד צפון קוריאה, לפיהן היא מעבירה נשק להשמדה המונית לאירן וסוריה. צפון קוריאה אמרה בתגובה, כי ליברמן הוא "פוליטיקאי ימני קיצוני וכסיל בדיפלומטיה". ליברמן הגיב הבוקר לדברי צפון קוריאה בביטול ואמר כי הוא דווקא רואה בהם "מחמאה".

מנגד, שר האוצר יובל שטייניץ דווקא תמך בדברי שר החוץ ואמר כי הוא "מכיר את ליברמן מצוין, הוא חכם ונבון. קוריאה הצפונית היא מדינה תמוכת טרור, גרועה כמעט באותה מידה כמו אירן וסוריה".

בתקופה האחרונה החלו שרי מפלגת העבודה להביע ביקורת פומבית על התבטאויות האגף הימני בממשלה – בהם שרי החוץ והפנים. שר התמ"ת בנימין בן אליעזר התייחס הבוקר להצהרות של מספר שרים, לפיהם תימשך הבנייה במזרח ירושלים. לפני כניסתו לישיבת הממשלה אמר בן אליעזר כי "שרי הממשלה גורמים נזק רב לירושלים בדבריהם". הוא הוסיף כי "על השרים להוריד ווליום ולרדת מהעץ הגבוה עליו טיפסו. הם גורמים נזק לירושלים. הם הופכים את ירושלים לנושא שהוא בר שיח בינלאומי, מה שלא היה בעבר. מאז שהתחילו לדבר ולפטפט, אין לזה גבול".

גם בסוף השבוע שעבר, בעקבות התבטאויותיהן של השרים אלי ישי ואביגדור ליברמן הקימו שרי העבודה צעקה, אולם לא נקטו בשמות מפורשים. שר הביטחון אהוד ברק הזהיר מפני "התקפות של שרים בכירים בממשלת ישראל נגד הניסיונות של ארצות הברית להניע את התהליך המדיני וההתקפות הבוטות נגד ראשי הרשות הפלסטינית, שמזיקות לתהליך המדיני הנמצא בשלב עדין ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully