וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ: לשלול אזרחות מהמסיתים ביום הנכבה

16.5.2010 / 11:35

שר האוצר תקף את חברי הכנסת של בל"ד שהשתתפו אתמול בהפגנה לציון יום הנכבה. לדבריו, "צריך למצוא את הדרך לשלול את אזרחותם של אלה שמתאבלים על הקמת המדינה"

"מי שמסית נגד ישראל ובוכה על הקמתה – עולה השאלה: האם הוא יכול להמשיך להיות אזרח המדינה". כך אמר הבוקר (ראשון) שר האוצר יובל שטייניץ (ליכוד) בישיבת הממשלה בירושלים. שר האוצר התייחס בדבריו להפגנה שערכו אתמול כ-300 פעילי מפלגת בל"ד בשכונת שייח ג'ראח במזרח ירושלים לציון 62 שנה ליום הנכבה, בה נכחו בין השאר יו"ר המפלגה, ח"כ ג'מאל זחאלקה.

לדברי שטייניץ, יש לשקול את שלילת אזרחותם של האזרחים אשר "קוראים תיגר" על קיומה של ישראל. "הדברים עוברים את גבול הטעם הטוב ואפילו את גבול הטעם הרע", אמר שטייניץ. "זה שיש אזרחים ערבים ולפעמים גם יהודים שקראים תיגר על עצם קיומה של המדינה – זה בלתי נסבל ובלתי נסלח. יש גם כאלה שמתאבלים על הקמתה של המדינה וצריך למצוא את הדרך לשלול את אזרחותם. מי שמסית נגדה ובוכה על הקמתה – עולה השאלה האם הוא יכול להמשיך להיות אזרח במדינה", הוסיף.

שטייניץ התייחס גם להצעת חוק שהגיש ב-2005, לפיה יוכל אדם להישפט לשלוש שנות מאסר אם יגיש תלונה נגד אנשי צה"ל במדינות זרות. לדבריו, "בזמנו הצעתי הצעת חוק שתטיל אחריות פלילית על ארגונים שמסייעים להעמדה לדין של קציני צה"ל, ולצערי היא לא עברה". שטייניץ הצהיר כי בכוונתו לעמוד מאחורי החלטות שיביאו לשלילת אזרחותם של אזרחים הפועלים כנגד המדינה ונציגיה. "אני אתמוך בהצעה שמי שהואשם בטרור לא יוכל להצביע ויאבד את אזרחותו. צריך להתחיל להציב בזהירות קווים אדומים", הצהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully